توجه ویژه غنی به فاریاب: پروژه‌های سال ۱۳۹۷ در فاریاب تطبیق شود

توسطروایت زنده

مهر ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان امروز سه‌شنبه(10 میزان) در نشستی در رابطه به چگونگی تطبیق پروژه‌های انکشافی در ولایت فاریاب، به وزارت‌های مربوط هدایت داد تا پروژه‌های سال ۱۳۹۷ در این ولایت را با زمان‌بندی مشخص، مورد تطبیق قرار دهند.

هم‌چنان رئیس‌جمهور به وزارت‌های مالیه و صحت عامه هدایت داده که تشکیل شفاخانه نسایی و ولادی ولایت فاریاب را تکمیل کرده و تجهیزاتی برای یک شفاخانه ۱۰۰ بستر آماده گردد. از سوی دیگر، ۵ عراده آمبولانس به این ولایت داده شود.

arg

وی در ادامه افزود که وزارت مالیه از بودجه برای تحکیم سواحل آمو استفاده کند تا از تخریب سواحل این دریا جلوگیری صورت گیرد.

اشرف غنی به وزارت انرژی و آب هدایت داد که مشکلات تخنیکی بند المار فاریاب را هرچه عاجل برطرف نماید و خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیون افغانی پولی که به پروژه‌های فاریاب در نظر گرفته شده، به مصرف خواهد رسید.

همچنان وی به وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داد در زمینۀ حفاظت آثار فرهنگی و تاریخی فاریاب توجه نماید و به ریاست عمومی اداره امور هدایت داد که مراحل قانونی ضرب یک مدال دولتی به اسم غلام محمد میمنگی را روی دست گیرند و اولویت‌های سال ۱۳۹۸ فاریاب نهایی گردد تا شامل بودجه سال آینده شود.

رئیس‌جمهور به خاطر توجه به ترمینل ترانسپورت، گمرک آقینه، مالداری و ساخت سرک‌ها در ولایت فاریاب نیز هدایات لازم را داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *