سفر سرور دانش به ایالت گان‌سو چین؛ تأکید بر تشویق سرمایه‌گذاری چین در افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان که در رأس هیأتی برای اشتراک در سومین نمایشگاه فرهنگی بین‌المللی راه ابریشم، وارد ایالت گان‌سو در کشور چین شده، با مقام‌های این ایالت دیدار و گفتگو کرده است.

در یک خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری آمده است که لینگ دوا، منشی حزبی ولایت گان‌‌سو و مدیر کمیته دایمی کنگره مردم چین، چن ک گونگ، معاون کنگره ایالت گان‌سو و والی این ایالت، بعد از ظهر روز گذشته(دوشنبه، ۲ میزان)، با سرور دانش دیدار کرده است.

بر اساس این خبرنامه، آقای دوا در این دیدار، افغانستان و چین را دو کشور همسایه خواند که روابط تاریخی آنان در زمان راه ابریشم قدیم، به دوهزار سال پیش برمی‌گردد و در تأمین رابطه با دولت و مردم چین نقش اثرگذاری داشته است.

danish

منشی حزبی ایالت گان‌سو طرح یک کمربند- یک‌راه را برای توسعۀ اقتصادی، تجارت و مبادلات فرهنگی بین کشورهای منطقه بااهمیت خوانده و خواهرخواندگی ایالت گان‌سو و ولایت بامیان را گام دیگری در جهت تقویت روابط دو کشور عنوان کرد.

این مقام ایالت گان‌سو در ادامه گفت است، دولت چین تلاش می‌کند تا روابط دو کشور در زمینه‌های سیاست، اقتصاد، همکاری‌های علمی و فرهنگی در سطح عالی قرار گیرد.

سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور نیز تروریزم و افراط‌گرایی را دشمن مشترک کشورهای منطقه خوانده، گفته است: همه در معرض تهدید هستیم و بهترین راه این است در مبارزه با تروریزم به صورت مشترک و هماهنگ اقدام کنیم.

دانش ضمن تأکید بر تشویق سرمایه‌گذاران چینی در افغانستان گفت، در زمینه‌هایی چون انرژی نفت و گاز، صادارت اقلام تجارتی افغانستان به چین، به خصوص میوه خشک و میوۀ تازه، معادن و سنگ‌های قیمتی، فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *