محقق در دیدار با سرپرست دفتر یوناما؛ نگرانی از امنیت شکننده و چگونگی بایومتریک رأی‌دهندگان

توسطروایت زنده

مهر ۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در دیدار با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما)، با بیان این‌که اخیرا ناامنی‌ها در برخى مناطق این کشور فروکش کرده، اما تأکید کرده که هنوز هم اوضاع امنیتی به شدت شکننده است و بسیاری از شهرستان‌ها در ولایت‌های مختلف، در معرض تهدید بالا قرار دارند.

بر اساس یک خبرنامه معاونت دوم ریاست اجرایی حکومت افغانستان، در این ملاقات که روز گذششته(دوشنبه، 2 میزان) در کاخ شورای وزیران انجام شده، خانم هایدین جولین مسئول سیاسی و سرپرست یوناما گفته است، پس از حمله‌های وحشیانه بر جامعه هزاره و شیعه، سازمان ملل از حکومت افغانستان و همکاران بین‌المللی‌شان جدا خواست تا امنیت جان مردم را تأمین کنند.

oahaqiq

از سوی دیگر، خانم لینکه گفته است، سازمان ملل از تلاش‌ها برای شفافیت در انتخابات حمایت می‌کند و انتظار دارد که انتخابات آینده افغانستان یک انتخابات شفاف و قابل قبول برای تمامی مردم افغانستان باشد.

در این دیدار، محمد محقق نیز در مورد روند انتخابات گفته است، بایومتریک رأی‌دهندگان، تغییر نظام انتخاباتی و نظارت از تمامی مراحل انتخاباتی، از خواست‌های اساسی احزاب سیاسی است که حکومت بایومتریک رأی‌دهندگان را پذیرفته است، اما نحوه اجرایى شدن بایومتریک هنوز مشخص نیست.

وی افزوده، شفافیت، اعتبار و پذیرش نتیجه انتخابات دو مرحله حساس انتخاباتی است که اگر حکومت در مورد مدیریت و چگونگی استفاده از تکنالوژی بایومتریک در روز انتخابات، به مردم اطلاعات ارائه نکند، ممکن نتایج انتخابات از سوی احزاب سیاسی و شهروندان افغانستان قابل قبول واقع نشود که بازهم مشکل‌زا خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *