رییس مجلس افغانستان: هدف از بازنگری پیمان امنیتی با امریکا، سیاسی نه، امنیتی است!

توسطروایت زنده

شهریور ۲۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان می‌گوید که هدف این مجلس از بازنگری در پیمان امنیتی با امریکا، اهداف سیاسی نه، که بهبود در وضعیت امنیتی این کشور است.

عبدالرئوف ابراهیمی، رییس‌ مجلس نمایندگان افغانستان که در نشست علنی امروز(دوشنبه، 26 سنبله) سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که هدف از بازنگری پیمان امنیتی با امریکا نه اهداف سیاسی، که بهبود در وضعیت امنیتی این کشور است، گفت: ایالات متحده و حکومت هر دو از تعهدات‌شان در این پیمان سرپیچی می‌کنند و حداقل با بازنگری این پیمان، می‌شود دو طرف امضاکننده را وادار کنند تا مسؤولیت‌های‌شان را بپذیرند و به آن‌ عمل کنند.

وی افزود: هدف از بحث و یا بازنگری مفاد پیمان امنیتی در داخل تالار، با توجه به وضعیت ناامنی افغانستان که هر روز قربانی می‌دهیم و هم‌چنین به خاطر دست یافتن به امنیت مردم افغانستان مطرح شده است.

Parliament

این در حالی است که همزمان با این، شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که امریکا در عملی‌سازی این پیمان امنیتی با حکومت افغانستان صادق نبوده و باید این پیمان بازنگری شود، اما شماری دیگر از اعضای این مجلس، مخالف این کار هستند.

این در حالی است که صبح امروز، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت تصمیم بازنگری پیمان امنیتی با امریکا را برخاسته از خواست‌های شخصی شماری از سیاست‌گران دانست و گفت، نباید تصمیمی ‌که در لویه جرگه گرفته شده، از سوی چند نفری که به گفته وی خواست‌های سیاسی دارند، به بازی گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *