جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تأکید رهبری افغانستان بر تطبیق کامل پلان عمل با پاکستان در دیدار با شاه محمود قریشی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امورخارجه پاکستان و هیأت همراه در سفر امروز شنبه(24 سنبله) به کابل، با رهبران حکومت وحدت ملی و وزیر امورخارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها روی موضوعات مختلف به شمول امنیت، صلح و ثبات در منطقه، مبارزۀ مشترک با تروریزم و تطبیق پلان عمل افغانستان و پاکستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

در یک اعلامیه اگر ریاست جمهوری افغانستان آمده است، محمد اشرف غنی در دیدار با شاه محمود قریشی، با اشاره به اهمیت پلان عمل افغانستان و پاکستان، گفته است که این پلان همه جانبه می‌باشد و مؤثریت آن زمانی مورد توجه است که به گونۀ کامل عملی و مورد تطبیق قرار گیرد.

ghani 4

در دیدار با ریاست اجراییه حکومت افغانستان نیز دکتر عبدالله برگزاری انتخابات در پاکستان، تعیین حکومت جدید و احراز مقام وزارت خارجه را به آقای قریشی تبریک گفت و امیدواری کرد که روابط میان دو کشور تحت اداره حکومت جدید پاکستان بهبود یابد و هردو کشور در عرصه مبارزه با دهشت‌افگنی و استفاده از فرصت‌های موجود برای رشد و توسعه‌ی اقتصادی با هم همکاری نمایند.

در این دیدار، وزیر امورخارجه پاکستان گفت که با پیام تحکیم و بهبود روابط میان دو کشور به کابل آمده است.

ab ab

وی افزود که چالش‌ها و دشواری‌هایی در روابط دو کشور وجود دارد و حکومت جدید در پاکستان آماده است در همکاری با افغانستان برای بهبود وضعیت تلاش نماید.

این در حالی است که وزیر امورخارجه پاکستان در ابتدای ورود به کابل، مورد استقبال صلاح‌الدین ربانی، همتای افغان خود قرار گرفت.

salah ahdin

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته، افزایش همکاری دوجانبه و هماهنگ کردن تلاش‌های دو کشور در راستای تقویت صلح وثبات در منطقه، از موضوعات مورد بحث طرفین بوده است.

این اولین دیدار یک وزیر پاکستانی از افغانستان و اولین سفر وزیرخارجه این کشور به یک کشورخارجی پس از روی کار آمدن حکومت جدید در اسلام آباد است؛ اقدامی که اهمیت افغانستان در سیاست خارجی عمران خان را نشان می‌دهد. عمران خان پس از به قدرت رسیدن، گفت که می‌خواهد روابط دوستانه با افغانستان داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان