جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سازمان ملل: وضعیت مهاجرین افغانستان در ایران و پاکستان دل‌گرم‌کننده و خوب نیست

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

فلیپو گراندی، کمشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پایان سفر به ایران، افغانستان و پاکستان می‌گوید که وضعیت مهاجرین افغانستان در این دو کشور، دل‌گرم‌کننده و خوب نیست.

آقای گراندی که روز یک‌شنبه(18 سنبله) سفرش را به ایران، افغانستان و پاکستان پایان داد، از کشورهای تمویل‌کننده خواست تا کمک‌های‌شان را به آنچه وی بحران سریع و پیچیده بیجاشدگان افغانستان خواند، به سرعت افزایش دهند.

به گزارش صدای امریکا، وی در انستیتوت مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد تاکید کرد که وضعیت سه میلیون مهاجرین افغان در ایران به شمول یک میلیون مهاجری که ثبت شده‌اند، “بسیار دل‌گرم‌کننده” نیست.

refugee

به گفته آقای گراندی، وضعیت مهاجرین افغان در پاکستان به خصوص در پشاور نیز خوب نیست.

این در حالی است که پاکستان از مهاجرین افغان خواسته به کشورشان برگردند، اما کمیشنر عالی سازمان ملل در امورپناهندگان می‌گوید که عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان، به وی اطمینان داده که حکومت او از اخراج اجباری مهاجرین افغان حمایت نخواهد کرد.

به گفته وی، حدود 8 میلیون افغان به دلیل جنگ، فقر، بی‌کاری و خشک‌سالی، یا در داخل این کشور آواره شده و یا به کشورهای همسایه و سایر کشورها مانند کشورهای اروپایی رفته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان