جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بازگشت احتمالی دوباره خلیل‌زاد به افغانستان

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

خبرگزاری رویترز، به نقل از دو مقام رسمی آمریکا گفته‌‌، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا قصد دارد خلیل‌زاد را به عنوان فرستاده ویژه این کشور در امور افغانستان منصوب کند.
به باور کارشناسان، این انتصاب می‌تواند برای طالبان نشانه این باشد که آمریکا در تصمیم خود برای گفتگو با این گروه جدی است.
خبر انتصاب قریب‌الوقوع زلمی خلیل‌زاد در حالی منتشر می‌شود که آمریکا در تلاش برای آغاز روند گفتگوها با طالبان در افغانستان، در ماه گذشته نمایندگانی را برای مذاکرات مقدماتی با افرادی از این گروه به دوحه، پایتخت قطر فرستاده بود.

kalilzad
آمریکا همچنین حمایت کامل خود از ابتکار عمل دولت محمد اشرف غنی در پیشنهاد مذاکره با طالبان اعلام کرده است، اگر چه طالبان به این پیشنهاد روی خوش نشان نداده‌اند.
آقای خلیل‌زاد که یک دیپلمات دموکرات و افغان‌تبار است، پیش از کناره‌گیری از صحنه سیاست سال‌ها به عنوان سفیر آمریکا در کابل و بغداد خدمت کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان