جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خوشبینی فرمانده عمومی ناتو از چشم انداز صلح!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان با ابراز امیدواری در مورد صلح دولت افغانستان با طالبان گفته است، اکنون روزنه بی سابقه در مورد صلح داریم.

این فرمانده عمومی ناتو در افغانستان با اشاره به توافق طالبان به آتش‌بس در ایام عید رمضان و دیدار مقام‌های امریکایی با طالبان در قطر، گفته که اکنون روزنۀ بی‌پشینه برای صلح در افغانستان باز شده است و «ما اکنون یک فرصت یا دریچۀ بی‌پیشینه برای صلح داریم.

او علاوه کرده، محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانسنان، در حال استفاده از این فرصت است و درعید قربان دومین آتش‌بس را به طالبان پیشنهاد کرد.

جنرال جان نیکلسن، در حالی از چشم انداز جدید صلح در افغانستان سخن گفته است که قرار است، در ماه سپتامبر، فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را به جنرال آستین میلر واگذار کند.

Gen nicolson

آقای نیکلسون، دو سال و پنج ماه است که در افغانستان وظیفه اجرا می کند.

نیکلسن، همزمان با یک ساله شدن راهبرد ایالات متحده برای جنوب آسیا می‌گوید که این راهبرد در مقایسه به هر زمان دیگر فرصت یافتن راه حل سیاسی را  برای جنگ افغانستان  ایجاد کرده است. او زمینه سازی برای گفت‌وگوهای صلح را در افغانستان یکی از اهداف کلیدی این راهبرد می‌داند و می‌افزاید که امیدواری برای رسیدن به این هدف پیدا شده اند.

او همچنین که آخرین نشست خبری خود را روز گذشته چهارشنبه (۳۱اسد) دایر کرده بود، حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان برای امنیت ملی امریکا مهم خواند و افزود: «ما از سرزمین مان محافظت می‌کنیم. القاعده و داعش با نُزده گروه هراس افگن دیگر در این جا حضور دارند. هدف ما فشار آوردن براین گروه‌ها است.»

این جنرال آمریکایی در حالی خوشبینی خود را در مورد صلح افغانستان بیان داشته است که قرار است روسیه نیز بدون حضور کشورهای امریکا و افغانستان نشست را دایر کند.

قرار است این نشست که تا دوازده روز دیگر در مسکو در مورد صلح دولت افغانستان با طالبان دایر شود، نمایندگان دوازده کشور منطقه به علاوه نمایندگان طالبان، حضور داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان