جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

هشدار نور و حکمتیار در مورد تحریم انتخابات آینده بدون اصلاحات انتخاباتی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی جمعیت اسلامی و هم‌چنین رهبر حزب اسلامی افغانستان، به حکومت این کشور هشدار داده‌اند که اگر برای برگزاری انتخابات شفاف تلاش نکند، این انتخابات از سوی احزاب سیاسی تحریم خواهد شد.
عطامحمد نور که صبح امروز سه‌شنبه(30 اسد) در مراسم نماز عید قربان در شهر مزارشریف سخن می‌گفت، تأکید کرد که حکومت باید خواست‌های احزاب سیاسی در مورد برگزاری انتخابات را جدی بگیرید و برای برگزاری انتخابات به گونه شفاف تلاش کند.
وی گفت: «آخرین بار برای همه دوستان که سردمدار حکومت استند، ابلاغ می‌کنم که حرف مرا به مسخره نگیرید، حرف مرا ساده نگیرید، همچنان که گفتیم و کردیم حالا هم می‌گوئیم که در سراسر افغانستان یا در اکثریت افغانستان شما اگر اصلاحات نیاورید و طرح احزاب سیاسی را مبنی بر تغییر نظام انتخابات یا حداقل نحوه رأی‌دهی که به شکل بایومتریک است، اگر در این تغییر نیاورید و اصلاحات نیاورید، انتخابات‌تان‌ را ما تحریم می‌کنیم».

ata mohamad noor
آقای نور تصریح کرد که اگر حکومت وحدت ملی نتواند اصلاحات لازم را به میان آورد، باید استعفا بدهند تا یک حکومت موقت شکل بگیرد و اصلاحاتی را که مردم و احزاب می‌خواهند، به وجود آورد.
از سویی هم، گلبدین حکمتیار در پیامی عیدی‌اش بر شفافیت در انتخابات تاکید کرده و از رییس‌جمهور غنی خواسته که در فرمانی، سیستم انتخاباتی را هرچه زودتر تغییر دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان