جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

یافته‌های یک گزارش تحقیقی: سالانه 5 هزار تن در افغانستان در رویدادهای ترافیکی کشته و زخمی می‌شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یافته‌های یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که روزانه دست‌کم یک زن، 3 کودک و 9 مرد، در نتیجه‌ی رویدادهای ترافیکی در افغانستان کشته و زخمی می‌شوند.

مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک با نشر گزارشی و با استناد به داده‌های منابع رسمی به ثبت رسیده، گفته که در 12 سال گذشته، سالانه به گونه‌ی میانگین دست‌کم 5 هزار شهروند افغانستان در رویدادهای ترافیکی، کشته و زخمی شده‌اند.

این آمار پس از رویدادهای هراس‌افگنی، دومین عامل تلفات شهروندان افغانستان عنوان شده است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که از سال 1385 تا پايان سال 1396خورشيدي، نزديک به 16هزار شهروند افغانستان جان‌هاي شان‌را در رويدادهاي ترافيکي از دست داده و بيش‌ از 42هزار تنِ ديگر زخمي شده‌اند.

accident

اين تنها آماري‌است که رياست عمومي ترافيک، به‌ثبت رسانده‌است. مسوولان اين رياست، مي‌پذيرند که در بسياري از موارد، ماموران ترافيک قادر به رفتن در مسيرهاي ناامن نيستند و به‌همين دليل، برخي‌از رويدادها به‌ثبت نرسیده است.

در این گزارش، علاوه بر ریاست عمومی ترافیک، از صفحه‌ی رسمی انترنتی وزارت صحت و دفتر یوناما در کابل نیز نقل شده است.

این در حالی است که آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد که تنها 30 درصد از رویدادهای ترافیکی افغانستان در شهرهای کابل، هرات، بلخ، قندهار، ننگرهار و بغلان رخ می‌دهد.

در این گزارش؛ نبود اشاره‌هاي ترافيکي، اعتياد به‌موادمخدر، خرابي جاده‌ها، بي‌احتياطي و نقض قانون، سرعت و رقابتِ بي‌جا و رعايت نکردنِ سيستم ايمني از دلایل اصلی رویدادهای ترافیکی در افغانستان دانسته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان