70 سرباز محاصره شده در ولایت ارزگان خواستار کمک فوری اند

توسطروایت زنده

مرداد ۲۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

گزارش‌ها از ولایت ارزگان می‌رساند که 70 تن از نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان دهراوود این ولایت در محاصره طالبان قرار گرفته و خواستار کمک فوری می‌باشند.

جزییات بیشتر در این مورد ارائه نشده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر حملات تهاجمی گروه طالبان بر نیروهای امنیتی و ساختارهای ملکی و نظامی در برخی ولایات افغانستان بیشتر شده است.

اخیرا گروه طالبان بر شهر غزنی حملات گروهی تهاجمی انجام دادند که با گذشت 5 روز از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان، هنوز هم وضعیت عادی به این شهر برنگشته است.

deh ravod

هرچند منابع امنیتی از به کنترل گرفتن شهر غزنی سخن می‌گویند، اما گزارش‌ها می‌رساند که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی تأثیر اندکی داشته و وضعیت به حالت عادی برنگشته است.

آمار دقیق از تلفات در شهر غزنی وجود ندارد، اما آنچه که رسانه‌ها گزارش داده اند، در جریان 5 روز درگیری در شهر غزنی بیش از 100 تن از نیروهای امنیتی و نزدیک به 200 تن از جنگجویان طالبان کشته شده‌اند.

همچنان گفته شده که بیش از 30 تن از غیرنظامیان نیز در شهر غزنی کشته شده‌اند.

آمار تلفات نهایی نیست و احتمال افزایش آن وجود دارد.

همچنین در نتیجه محاصره نیروهای ارتش در شهرستان غورماچ ولایت فاریاب، یک پایگاه این نیروها به تصرف طالبان درآمده، نزدیک به ۳۰ نیروی ارتش کشته و زخمی شده و همچنین ۴۰ سرباز نیز تسلیم طالبان شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *