وزیران دفاع و داخله افغانستان به کم‌کاری در جنگ غزنی اعتراف کردند!

توسطروایت زنده

مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

مسوولان وزارت‌های دفاع و امورداخله‌ی افغانستان با پذیرش کم‌کاری‌ها در جنگ غزنی، می‌گویند که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور از چهار استقامت در شهر غزنی آغاز شده است.

طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان و ویس احمد برمک وزیر داخله‌ی این کشور، بعد از ظهر امروز دوشنبه (22 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفتند که نوپا بودن نیروهای ارتش و پولیس ملی، یکی از دلایل کم‌کاری‌ها در جنگ غزنی بوده است.

به گفته‌ی آنان، طی 12 ساعت گذشته حدود یک هزار نیروی کمکی در دو مرحله به شهر غزنی فرستاده شده‌اند.

آن‌ها گفتند که در حال حاضر طالبان در حال عقب‌نشینی از شهر غزنی هستند و تمام نیروهای امنیتی به شمول کوماندوها، پولیس ملی و ارتش، به گونه‌ی مشترک و در هماهنگی با هم، عملیات را پیش می‌برند.

ویس احمد برمک، وزیر داخله‌ی افغانستان نیز گفت که رئیس ستاد ارتش، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و معین ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی برای رهبری جنگ به ولایت غزنی رفته‌اند.

آقای برمک ادعاهای چند روز گذشته‌ی گروه طالبان مبنی بر سقوط فرماندهی پولیس، محبس و شمار دیگر از نقاط شهر غزنی را رد کرد.

او گفت: «طالبان در ولایت غزنی بر مردم ملکی تا آخرین حد ظلم کردند و بی‌رحمانه آنان را به شهادت رساندند».

mod4

در همین حال، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان گفت که طالبان به گونه‌ی حشر از ولایات همجوار به شهر غزنی حمله کردند که در میان آنان، جنگجویان پاکستانی، عرب و چچن نیز شامل بودند.

تلفات جنگ در غزنی

ویس احمد برمک، وزیر داخله‌ی افغانستان گفت که در جریان درگیری 4 روز گذشته در غزنی، حدود 70 تن از سربازان پولیس کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان نیز گفت که در 4 روز گذشته حدود 100 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان حدود 20 تا 30 تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

او همچنان گفت که در جریان این درگیری‌ها، 194 تن از جنگجویان طالبان به شمول 12 تن از فرماندهان کلیدی این گروه کشته و 147 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی وزیر دفاع افغانستان، تنها امروز دوشنبه (22 اسد) در نتیجه‌ی 9 حمله‌ی هوایی در اطراف شهر و شهرستان‌های ولایت غزنی، حدود 95 تن از جنگجویان طالبان کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *