جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

3012 تُن برنج و 816 تُن آرد؛ کمک‌های چین به آسیب دیدگان خشک‌سالی در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی از کمک 3 هزار و 12 تُن برنج و 816 تُن آرد چین به آسیب دیدگان خشک‌سالی در افغانستان خبر داده است.

نجیب‌آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی امروز سه‌شنبه(16 اسد) تفاهم‌نامه‌ی کمک‌های دولت چین به آسیب دیدگان خشک‌سالی را با سفیر این کشور در کابل امضاء کرد.

آقای فهیم هنگام امضای این تفاهم‌نامه گفته ۲۰ ولایت در شمال، شمال غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی در اثر خشک‌سالی متأثر شده و محصولات زراعتی در این ولایات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او همچنان گفته که در حال حاضر 3.30 میلیون مواشی در افغانستان با کمبود علوفه روبرو اند، یک هزار و 400 تن به کمک‌های عاجل نیاز دارند.

chin

به گفته‌ی وزیر دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی، تا پایان سال جاری، شمار افراد نیازمند به کمک‌های عاجل به بیشتر از 3 میلیون تن خواهد رسید.

نجبب آقای فهیم افزود که در حال حاضر ۱۰ هزار تُن مواد خوراکی به شهرستان‌های ۸ ولایت انتقال یافته و ۱۵۰۰ تُن دیگر در حال انتقال است.

در همین حال لیون جین سونگ، سفیر جمهوری خلق چین در کابل نیز گفته که کمک‌های کشورش در حالی به افغانستان صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور غنی در سفرش به چین خواستار کمک برای آسیب‌دیدگان خشک‌سالی شده بود.

آقای سونگ همچنان گفته که کشورش علاوه بر بسته کمک‌های غذایی، قرار است در آینده‌ی نزدیک در عرصه‌های مختلف از جمله انتقال تکنالوژی سیستم هشدار دهنده از خطرات طبیعی به افغانستان کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان