شورای عالی صلح افغانستان: امریکا هیچ تعهدی به طالبان نداده است

توسطروایت زنده

مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان گفته سه نشستی رو در رویی که میان نمایندگان امریکا با طالبان در قطر صورت گرفته، در تفاهم با حکومت این کشور انجام شده و امریکا تاکنون هیچ تعهدی به طالبان نداده است.

محمد اکرم خپلواک، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح به طلوع نیوز گفته که افغانستان به صلح نزدیک‌تر شده و تلاش‌های امریکا و کشورهای اسلامی به خاطر ساده‌سازی آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان بوده است.

وی خاطرنشان کرده که در این دیدارها، امریکا هیچ‌گونه تعهدی برای انجام کاری به طالبان نداده و تنها روی آغاز گفت‌وگوها بحث شده است.

commitment

محمد اکرم خپلواک تصریح کرده: «تاکنون مذاکرات رسمی از سوی هیچ‌کس و در هیچ‌جا شروع نشده است، بلکه تسهیلات است برای مذاکرات مستقیم و اطمینان داریم که مذاکرات مستقیم آغاز می‌شود».

برخی از منابع نزدیک به طالبان گفته‌اند که قرار است چهارمین دیدار طالبان و مقام‌های امریکایی تا یک ماه دیگر و به صورت جدی‌تر برگزار شود.

این در حالی است که اخیرا روزنامه امت چاپ پاکستان به نقل از منابع آگاه در مورد جزییات مذاکرات طالبان و امریکا نوشته که گروه طالبان برای آغاز مذاکرات با آمریکا، شرایطی را تعیین کرده است؛ از جمله این‌که در مذاکرات مستقیم با آمریکا، هیچ گروه سومی پذیرفته نخواهد شد؛ اما اگر آمریکا برای آغاز مذاکرات خواهان مشاوره با حکومت افغانستان باشد، طالبان به این موضوع اعتراضی ندارد.

اما شورای عالی صلح و برخی منابع آشنا با طالبان، این گزارش را رد کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *