واکنش ارگ ریاست جمهوری به اعلام موجودیت «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان»

توسطروایت زنده

مرداد ۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به إعلام موجودیت ائتلاف بزرگ ملی افغانستان گفته است که حکومت وحدت ملی از برنامه ها، پیشنهادات و طرح های احزاب سیاسی، ائتلاف ها و فعالان جامعه مدنی در تطابق با قوانین افغانستان استقبال می کند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری گفته شده که در شرایط جاری که صلح و انتخابات به عنوان دو اولویت ملی مطرح است، حکومت موضوع گفتمان مشترک با جریان‎های فعال سیاسی را ارج می‎گذارد و به این باور است که دیدگاه‎های سازنده و طرح‌های مفید احزاب و شخصیت‌های سیاسی، می‌تواند مردم و حکومت را در این عرصه‌ها کمک کند.

etalaf mili

ارگ ریاست جمهوری تاکید کرده: «ما در راستای توسعه سیاسی ضرورت به حوصله، وسعت نظر و رقابت مثبت در میدان مسطح داریم و مردم افغانستان در موضوع انتخابات نسبت به همه قضاوت خواهند کرد و این قضاوت می‌تواند برای همه آموزنده باشد».

این در حالی است که امروز پنجشنبه (4 اسد)، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با حضور شمار زیادی از رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی در کابل اعلام موجودیت کرد.

رهبری این ائتلاف هدف از تشکیل آن را رفع نابسامانی‌ها و مشکلات افغانستان عنوان کرده‌اند.

در همایش اعلام موجودیت این ائتلاف همچنان تأکید شد: «امروز این ساختمان عظیم سیاسی کشور شکل گرفته است. به جامعه‌ی جهانی هم می‌گوییم که نگران ایجاد این ائتلاف نباشد. این ائتلاف برای پر کردن خلاها ایجاد شده است».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *