جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نی: حکومت باید اطمینان خاطر جامعه‌ رسانه‌یی را مبنی بر نگهداری بایگانی‌ افغان فیلم فراهم آورد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) در واکنش به صدور حکم رئیس جمهور افغانستان مبنی بر انتقال بایگانی افغان فیلم به ارگ ریاست جمهوری، گفته که حکومت افغانستان باید اطمینان خاطر جامعه‌ رسانه‌یی را مبنی بر نگهداری بایگانی‌های افغان فیلم فراهم آورد.

در خبرنامه‌ نی آمده که انتقال بایگانی‌های افغان فیلم می‌تواند در شرایط کنونی باعث گمانه‌زنی‌های منفی در قبال اهداف فرهنگی دولت شود.

نی تأکید کرده که حکومت افغانستان باید جلو چنین گمانه‌زنی‌ها را بگیرد.

با این حال، صابر مهمند، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ به دیده‌بان رسانه‌های نی گفته: «وزارت‌خانه‌ها قرار است به یک محل مشخص در ساحۀ دارالامان انتقال یابد، اما فضای مصون و کافی برای انتقال این بایگانی تحت ساحه‌ وزارت اطلاعات و فرهنگ وجود ندارد، بنابراین رییس جمهور حکم داده که آرشیف افغان فیلم به ارگ ریاست جمهوری انتقال یابد تا مصوون باشد».

Nai

دفتر نی همچنان پیشنهاد کرده که نگهداری این بایگانی‌ها کماکان در محل فعلی آن صورت گرفته و امکانات برای نگهداری و مراقبت آن در محل در نظر گرفته شده، برای وزارت اطلاعات و فرهنگ فراهم شود، تا باشد هنر و رسانه به نحوی از تعاملات سیاسی در امان باشند.

در یک خبر دیگر، دفتر نی از رییس‌جمهور غنی خواسته تا در پیوند به عدم اجازه تصویربرداری به خبرنگاران در جریان سفر قندهار وی، از خبرنگاران معذرت بخواهد.

این در حالی است که در یک خبرنامه دفتر نی آمده: «در پی سفر روز دوشنبه( 21 جوزا/ 11 جون) رییس جمهور غنی به قندهار، شماری از خبرنگاران محلی این ولایت گزارش دادند که خبرنگاران را هفت ساعت قبل برای پوشش سخنرانی رییس‌جمهور خواسته بودند، اما پس از رسیدن آقای غنی گروه مطبوعاتی ارگ و محافظان خاص رییس جمهور به خبرنگاران اجازه تصویربرداری و پوشش سخنرانی رییس جمهور را ندادند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان