جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار پدرام در مورد اعلام خودمختاری شمال افغانستان و آغاز جنگ داخلی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان که مخالف جدی رویکردهای حکومت افغانستان به خصوص پیرامون توزیع تذکره‌های الکترونیک است و این حکومت را مستبد می‌خواند، هشدار می‌دهد که اگر به خواست‌های مدنی مردم توجه نشود، شمال افغانستان را خودمختار اعلام می‌کند و جنگ داخلی در افغانستان آغاز خواهد شد.

آقای پدارم که امروز پنج‌شنبه(10 جوزا) در میان صدها تن از هواداران و معترضان هویت‌خواهی در تالقان، مرکز تخار سخن می‌گفت، از رایزنی‌ها دربارۀ ایجاد پایگاه‌های نظامی در شمال خبر داد و گفت، در صورت دوام وضعیت، شمال افغانستان را خودمختار اعلام می‌کند و از سربازان غیرپشتون می‌خواهد که دیگر به دستور محمداشرف غنی نجنگند.

Latif pedram

این عضو مجلس با بیان این‌که راه حل مشکلات افغانستان اجماع ملی است، بار دیگر تأکید کرد که اگر حکومت به تنش‌های قومی ادامه دهد، آن‌ها گزینۀ تغییر نام افغانستان به خراسان را روی دست خواهند گرفت.

اما شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور می‌گوید که آقای پدرام از دیگر اقوام افغانستان نمایندگی نمی‌کند و این‌که سربازان زیر فرمان چه کسی بجنگند یا نجنگند، موضوعی در سطح سراسر کشور است.

این در حالی است که پیش از این اعتراض‌های هویت‌خواهی در ولایات دیگر مرکز و شمال چون پروان، پنجشیر، بدخشان و بلخ برگزار شده و معترضین مخالفت خود را نسبت به درج واژۀ افغان در تذکره‌های الکترونیک اعلام کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان