دبیرکل ناتو: افزایش نیروهای ناتو در افغانستان به معنی بازگشت به میدان جنگ نیست

توسطروایت زنده

خرداد ۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

دبیرکل پیمان ناتو با بیان این‌که چندین کشور عضو این پیمان تصمیم گرفته‌اند نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهند، تأکید می‌کند که این افزایش نیرو به معنی ازسرگیری نقش ناتو در مبارزه با تروریسم نیست، بلکه این نیروها به فعالیت‌های آموزشی  مشوره‌دهی خود با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند.

ینس استولتنبرگ به رادیو آزادی در بروکسل گفت: «ما دیدیم که چندین متحد تصمیم گرفته‌اند تا حضور خود در افغانستان را گسترش دهند و این پیگیری تصمیمی است که ما سال پیش اتخاذ کردیم. برخی متحدین قبلاٌ هم افزایش نیروهای‌شان را اعلان کردند و این یک روندی است که از چند ماه گذشته به پیش می‌رود، در مراحل ابتدایی آن آلمان و بریتانیا افزایش نیرو‌های‌شان در افغانستان را اعلان کرده‌اند».

NATO Secretary General

این در حالی است که در حال حاضر آلمان ۹۸۰ سرباز و بریتانیا ۶۰۰ سرباز در افغانستان دارند. ما وزارت دفاع بریتانیا پیشنهاد کرده تا ۴۰۰ سرباز اضافی به افغانستان بفرستد. وزیر دفاع آلمان نیز در دیدار اخیرش از افغانستان، اعلام کرد که شمار سربازان خود در افغانستان را از ۹۸۰ به ۱۳۰۰ تن افزایش می‌دهند.

دبیرکل ناتو تأکید می‌کند که هدف کلی حضور نظامی این پیمان در افغانستان، آموزش و افزایش توانایی نیروهای افغان در مبارزه با طالبان و تروریزم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *