جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان در حمله به اجرستان 120 خانه نیروهای پولیس را چپاول و حریق کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک گزارش آمریت مخابره فرماندهی پولیس شهرستان اجرستان ولایت غزنی در اوج درگیری‌ها در این شهرستان که در اختیار خبرنامه قرار گرفته، نشان می‌دهد که طالبان پس از حمله به دو روستای «ازرگی» و «محمدخیل»، اقدام به چپاول و سوزاندن 120 خانه نیروهای پولیس ملی و محلی کرده است.

در این گزارش که روز یک‌شنبه(30 ثور) نوشته شده، آمده است: «دشمن در قریه ازرگی و محمدخیل تجمع نموده بعد از سقوط پوسته‌ها و پرسونل که لادرک است، به تعداد 120 خانه پرسونل پولیس ملی و محلی را اجناس خانه‌ها موترسایکل‌ها را به صورت مکمل چور نموده در بین خودشان تقسیم نموده است و 120 خانه پرسونل را حریق نموده است».

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان بیش از 100 خانه را در شهرستان اجرستان به آتش کشیده‌اند، اما گزارشی در مورد چپاول اموال و دارایی‌های این خانه‌ها منتشر نشده بود.

برخی از منابع در ولایت غزنی می‌گویند که درگیری‌های شهرستان اجرستان، در حقیقت دیگری میان دو قوم طرف‌دار دولت و طرف‌دار طالبان بوده؛ به همین دلیل نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در صورت سقوط این شهرستان هشدار داده شده بود.

Ajristan documents

با این حال، این گزارش آمریت مخابره شهرستان اجرستان با ابراز نگرانی گفته که پس از چور و چپاول و سوزانده شدن 120 خانه نیروهای پولیس ملی و محلی در اجرستان، هیچ خبری از خانواده‌های این نیروها در دست نیست که در چه وضعیتی به سر می‌برند.

این گزارش در مورد وضعیت شهرستان اجرستان، خاطرنشان کرد که هیچ تقصیری به گردن فرمانده پولیس و ولسوال اجرستان نیست، بلکه مسئولیت سقوط پاسگاه‌ها و فجایعی که رخ داده، به دوش فرمانده پولیس غزنی و شخص وزیر داخله می‌باشد که در وقت و زمان لازم، نیروهای امنیتی و این پاسگاه‌ها را اکمال نکرده‌اند.

طالبان از جمعه(29 ثور) حملات گسترده‌یی را بر شهرستان اجرستان انجام دادند. درگیری‌ها برای تصرف شهرستان اجرستان تا دوشنبه(31 ثور) ادامه یافت و طالبان توانستند با سقوط پاسگا‌ه‌های بیشتر، حلقه محاصره را بر نیروهای امنیتی تنگ‌تر کنند. در نتیجه این حملات، فرمانده پولیس و ولسوال اجرستان با نزدیک به 100 از کارمندان و نیروهای امنیتی به سوی ولایت دایکندی متواری شدند، اما در شرایطی که مرکز اجرستان در آستانه سقوط قرار داشت، در آخرین لحظات نیروهای کوماندو به کمک نیروهای باقی‌مانده امنیتی رسیدند و حملات طالبان به عقب زده شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان