6 میلیارد دالر، درآمد کشت و تولید مواد مخدر افغانستان در سال 2017

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در افغانستان، درآمد کشت مواد مخدر در سال 2017 در افغانستان را بیش از 6 میلیارد دالر اعلام کرده‌اند.

در یک سروی که از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان با همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد انجام شده، آمده که در سال گذشته میلادی در حدود 9 هزار تُن مواد مخدر در سراسر افغانستان تولید شده بود.

Opium

جاوید احمد قایم، معین وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان امروز دوشنبه (31 ثور) در یک نشست خبری گفت که یافته‌های این سروی نشان می‎دهد که نبود حاکمیت قانون، ناامنی، نبود کنترول دولت در برخی ساحات، بی‌ثباتی سیاسی و فساد اداری از دلایل عمده‌ افزایش کشت کوکنار در سال گذشته‌ میلادی بوده است.

به گفته‌ آقای قایم، نبود فرصت‌های شغلی، نبود آموزش با کیفیت، دسترسی محدود به بازارهای اقلام زراعتی و کمبود خدمات مالی از سوی حکومت به دهاقین، از عواملی بوده که دهاقین به کشت کوکنار روی آورده‌اند.

براساس این سروی که در ۱۳۰۰ روستا و در مصاحبه با بیش ۴ هزار دهقان انجام شده، تعداد دهاقینی که مواد مخدر کشت می‌کنند، در مقایسه به سال 2011 میلادی، 11 درصد افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *