تکمیلی/ حلقه محاصره طالبان در اجرستان شکسته شد؛ نیروهای کوماندو بخش‌هایی از مناطق را پس گرفته‌اند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که با رسیدن نیروهای کماندو به شهرستان اجرستان این ولایت، بخش‌هایی از ساحات از دست رفته‌ حکومت، از طالبان پس گرفته شده است.

عارف واحدی، معاون والی غزنی به خبرنامه گفت، با رسیدن نیروهای کماندو دو پاسگاه که پیشتر از سوی گروه طالبان سقوط کرده بود، دوباره پس گرفته شده و عملیات این نیروها برای به دست گرفتن کنترل تمامی بخش‌های این شهرستان از نزد گروه طالبان ادامه دارد.

با این حال عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان به خبرنامه گفت که پس از رسیدن نیروهای کمکی کافی به شهرستان اجرستان، جنگ برای آزادی مناطق تصرف شده از نزد طالبان توسط نیروهای امنیتی آغاز شده و ادامه دارد.

وی در عین حال از درگیری جداگانه طالبان با فرمانده پولیس شهرستان اجرستان در مسیر ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها، در شرایطی که صبح امروز حلقه محاصره طالبان بر مرکز شهرستان اجرستان تنگ‌تر شد، فرمانده پولیس و ولسوال اجرستان با تعدادی از نیروهای امنیتی به سوی ولایت دایکندی متواری شدند.

به گفته محمدعارف رحمانی، «فرمانده پولیس اجرستان با 90 نفر به سمت ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی عقب‌نشینی کردند که در مسیر راه، در کوه بولانک با کمین طالبان کوچی برخورد کرده و جنگ شدید کوچی‌های طالب با فرمانده پولیس اجرستان و افرادش ادامه دارد».

Army force

از سویی هم، گفته می‌شود که ولسوال اجرستان نیز با 18 تن از کارمندانش خود را به شهرستان میرامور ولایت دایکندی رسانده است.

عارف واحدی، معاون والی غزنی نیز با تأیید این خبر گفته که تلاش‌می شود به زودی نیروهای کوماندو به کمک فرمانده پولیس و افرادش بشتابند.

او در مورد گزارش‌هایی در پیوند به عقب‌نشینی ولسوال اجرستان به سمت شهرستان میرامور ولایت دایکندی گفت: «گزارش‌های غیر موثقی در این مورد وجود دارد، اما من نمی‌توانم تأیید کنم».

این در حالی است که گزارش‌های محلی از اجرستان حاکی از برخورد زشت و ویران‌گر طالبان با مردم محلی این شهرستان است. صبح امروز (یک‌شنبه، 30 ثور) عارف نوری، سخنگوی والی غزنی در گفتگو با خبرنامه از احتمال وقوع فاجعه انسانی در شهرستان اجرستان خبر داده و گفته بود که جنگجویان طالبان بیش از 100 خانه مسکونی در این شهرستان را به آتش کشیده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *