وزیر دفاع افغانستان: جنگ ولایت فراه، «جنگ آب» است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

وزیر دفاع افغانستان در دیدار با مقام‌های محلی و باشند‌گان فراه، می‌گوید که جنگ در این ولایت «جنگ آب» است و به همین دلیل کشورهای منطقه در تلاش اند با ناامن‌سازی منطقه، به اهداف‌شان برسند.

طارق شاه بهرامی که صبح امروز شنبه(29 ثور) همراه با وزیر داخله، رییس امنیت ملی و هم‌چنین فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان از فراه بازدید کردند، همچنان تأکید کرد که پس از ساخته‌شدن بندهای آب در افغانستان از جمله سلما و بخش آباد، حمله‌ها بر بخش‌های غربی کشور افزایش یافته‌اند.

این در حالی است که پیش از این ایران از ساخت بندهای تازه آب‌گردان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود. برخی از شهروندان فراه، شورای ولایتی و فرمانده پولیس این ولایت ایران به دست داشتن در ناامنی‌های این ولایت متهم می‌کنند، اما بصیر سالنگی، والی فراه گفته است هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در ناامنی‌های این ولایت وجود ندارد.

bahrami istanikzai and barmak

از سویی هم، جنرال جان نیکلسن، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیز می‌گوید که طالبان با پشتیبانی کشورهای همسایه بر شهر فراه حمله کردند.

محمد معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان نیز جنگ ولایت فراه را دسیسه دانسته و گفت، پس از آن‌که کارخانه‎های مواد مخدر طالبان در بهرام‌چه ولایت هلمند آماج قرار گرفتند و تخریب شدند، این گروه می‌خواستند تا مراکز به گفتۀ وی تجارت‌شان را به فراه انتقال بدهند.

ویس برمک، وزیر داخله نیز در سخنانی در جمع مقام‌های محلی و باشندگان فراه گفت که جنگ در پانزده ولایت کشور به شدت جریان دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی می‎کوشند حمله‎های هراس افگنان را عقب بزنند.

وی خاطرنشان کرد که برای مدیریت بهتر جنگ، در دوهفتۀ آینده، تغییرات مسلکی در پولیس به میان خواهد آمد.

به گفته وزیر داخله، مسؤولان امنیتی که در جنگ فراه غفلت کرده‌اند، مجازات خواهند شد.

مقام‌های ارشد امنیتی در نشست خبری فراه تأکید کردند که به زودی هیأتی به منظور بررسی بیشتر چگونگی حمله طالبان بر مرکز شهر فراه، به این شهر فرستاده خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *