محمد موسی؛ نمادی از قهرمانی سربازان افغانستان

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

پخش تصاویری از یک سرباز پولیس که در ولایت فراه به اسارت طالبان درآمده و سپس توسط این گروه تیرباران شده، او را به نمادی از قهرمانی نیروهای امنیتی افغانستان در صفحات اجتماعی مبدل کرده است.

داوود جان، فرزند محمد موسی، سربازی که قهرمان جنگ شهر فراه شده، به بی.بی.سی می‌گوید که پدرش در شهر فراه اسیر و تیرباران نشده‌ است، بلکه او بیش از دو ماه پیش در فرماندهی پلیس شهرستان اناردره ولایت فراه توسط طالبان اسیر و تیرباران گردید.

اما تصاویری مربوط به او، همزمان با حمله گروهی بامداد سه‌شنبه(25 ثور) طالبان به شهر فراه در صفحات اجتماعی منتشر و هم‌رسانی می‌شود.

تصویر منتشر شده این سرباز نشان می‌دهد که این سرباز با یونیفورم پلیس ملی افغانستان توسط افراد طالبان از یک اتاق کم‌نور بیرون آورده می‌شود. افراد طالبان از همدیگر می‌پرسند که این کیست. بعد از خود سرباز می‌پرسند که کیست؟ سرباز اسیر یا لب به سخن نمی‌گشاید، یا این‌که صدایش در میان هلهله افراد طالبان شنیده نمی‌شود. گفت‌وگو میان طالبان ادامه می‌یابد، ولی یکی می‌گوید که «با راکت بزنید» و صدای فرد دیگری شنیده می‌شود که می‌گوید «همه‌ جنگ را همین نفر کرد».

mohammad mosa

با پخش این تصاویر و هم‌رسانی آن در شبکه‌های اجتماعی، کاربران این شبکه‌ها از محمد موسی به عنوان قهرمان یاد کرده و او را ستایش می‌کنند. این تصاویر محمد موسی را به نمادی از قهرمانی سربازان افغانستان تبدیل کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *