جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

انتقاد چندین مقام پیشین آمریکایی از سیاست ترامپ در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

براساس گزارش ها، ده‌ها پژوهشگر، مقام‌ سیاسی و امنیتی پیشین امریکا در گزارش سالانه‌ی امنیتی گفته‌اند که اعلام راهبرد جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا و فشارهای این کشور بر پاکستان، هیچ تغییری در سیاست اسلام آباد و جغرافیای جنگ در افغانستان پدید نیاورده است.

در این گزارش که روز گذشته ( یکشنبه ۱۶ ثور) منتشر شده آمده که وضعیت کلی در افغانستان احتمالن در سال جاری با توجه به بی ثباتی سیاسی مداوم، حمله های دوامدار از سوی شورشیان زیر اداره طالبان، ناکامی عملکرد نیروهای امنیت ملی افغانستان، کمبود منابع مالی و ناکامی نیروهای مشترک افغانستان و خارجی در تغییر بن‌بست جنگ، بد و ناامن خواهد بود.

trump

به باور این مقام های پیشین آمریکایی ممکن نیروهای امنیتی افغانستان در پشتیبانی با نظامیان امریکا و ناتو منطقه‌های زیرنفوذ شان را حفظ کنند، اما شدت و گستره‌ی جغرافیایی فعالیت‌های طالبان این مرکزها را تحت فشارهای مداوم قرار خواهد داد.

رییس جمهور ایالات متحد امریکا در جریان سال جاری با تعلیق صدها میلیون کمک مالی به پاکستان فشارهای سیاسی و مالی بر این کشور تشدید بخشید اما تا کنون که هشت ماه ازاین فشارها سپری می شود هیچ تغییری در سیاست پاکستان و جغرافیای جنگ در افغانستان به وجود نیامده و همچنان بن‌بست جنگ نشکسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان