جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

رییس‌جمهور افغانستان تذکره الکترونیک دریافت کرد/ غنی: امروز یک روز تاریخی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس‌جمهور افغانستان که ساعت 9 صبح امروز پنج‌شنبه(13 ثور) به همراه شماری از مقام‌های دولتی و شخصیت‌های سیاسی در مرکز صدور تذکره‌های الکترونیک در کابل حضور یافت، تذکره الکترونیک دریافت کرد.

اشرف غنی در سخنانی هنگام دریافت تذکره الکترونیک گفت که توزیع این تذکره مهم است و امروز یک روز تاریخی برای مردم افغانستان می‌باشد.

وی حمایت خود را از روند توزیع این تذکره‌ها اعلام کرد و گفت که حکومتداری، انکشاف اقتصادی و ارایه خدمات در قرن بیست‌ویکم، نمی‌تواند بدون معلومات صورت بگیرد و با تذکره الکترونیک می‌توانیم به این سهولت‌ها برسیم.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: “مهم‌ترین دلیلی که امروز برای آغاز توزیع تذكره الکترونیک انتخاب گردیده، حادثه تروریستی اخیر بود. امکان بسیار وجود دارد که حمله کننده انتحاری تذکره جعلی داشته باشد. مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است. باید بدانیم که کی افغان است.»

درج کلمه افغان در تذکره الکترونیکی یکی از موارد جنجال برانگیز است که بسیاری‌ها خواهان درج نام اقوام به‌جای کلمه افغان اند، اما رییس‌جمهور افغانستان امروز گفت که احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان با افتخار گفته بود که او افغان و مسلمان است و این هویت مردم افغانستان است.

ashraf ghani

به دنبال آغاز روند صدور تذکره‌های الکترونیک با حضور رییس‌جمهور، سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان گفت که داکتر عبدالله با آغاز این روند مخالف است.

مجیب‌الرحمن رحیمی خاطرنشان کرد که داکتر عبدالله تا ساعتی دیگر در این زمینه موضع‌گیری می‌کند.

پیش از این در نتیجه اختلاف نظرها و مخالفت‌های رهبران حکومتی و سیاسی از جمله داکتر عبدالله با آغاز روند صدور تذکره‌های الکترونیک، رییس‌جمهور این روند را متوقف کرده بود. قرار بود این روند در نتیجه تفاهم و هماهنگی رهبران حکومت، رهبران سیاسی و قومی و همچنین نمایندگان مردم از سر گرفته شود، اما امروز رییس‌جمهور افغانستان بدون در نظرداشت توافق رییس اجرایی حکومت و رهبران سیاسی و قومی، این روند را آغاز کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان