کشف یک جسد مومیایی شبیه به پادشاه ایران در تهران

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

گزارش‌هایی وجود دارد که یک جسد مومیایی شده شبیه به «رضا شاه پهلوی»، مؤسس سلسله پهلوی در ایران، در جریان عملیات خاک‌برداری در یک زیارت‌گاه در ولایت تهران این کشور به دست آمده است.

روز دوشنبه(3 ثور) گزارش‌هایی از ایران منتشر شد که کارگران حفاری در «حرم عبدالعظیم» در شهر ری، با یک «جسد مومیایی شده» مواجه شده‌اند.

یک عضو شورای شهر تهران تعلق این جسد به رضا شاه پهلوی را محتمل دانسته و گفته عملیات حفاری در منطقه برای بررسی دقیق موضوع متوقف شده است.

Mummy

گزارش شده که جسد مومیایی به دست آمده، در داخل یک محفظه‌ سمنتی بوده و همراه آن، وسایلی چون شمشیر هم کشف شده است.

این در حالی است که برخی خبرگزاری‌های دولتی در ایران با انتشار گزارش‌هایی، احتمال این‌که جسد کشف شده پیکر رضاشاه باشد را مردود اعلام کردند.

در گذشته آرامگاه رضا شاه پهلوی در کنار حرم عبدالعظیم بناگذاشته شده بوده، اما این آرامگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تخریب شده است.

به گزارش بی.بی.سی، رضا شاه پهلوی در پی اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در جریان جنگ دوم جهانی از سلطنت کناره گرفت و پس از چند سال تبعید، در آفریقای جنوبی درگذشت. جنازه او مدتی در مصر به امانت گذاشته شد، اما حدود ۷۰ سال پیش، بعد از طواف خانه کعبه، از قاهره به تهران منتقل و در ثور سال ۱۳۲۹ خورشیدی، در آرامگاهی که در شهر ری تهران برای او طراحی و ساخته شده بود، دفن شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *