توقف فعالیت شرکت‌های مخابراتی خصوصی به دستور طالبان در هلمند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت هلمند می‌گویند که طالبان به شرکت‌های مخابراتی در این ولایت دستور داده فعالیت‌های خود را تا دستور مجدد این گروه متوقف کنند.

بر اساس گزارش‌ها از ولایت هلمند، از هفته گذشته به این‌سو، به جز شبکه مخابراتی سلام که یک شرکت دولتی است، هیچ شبکه مخابراتی خصوصی در ولایت هلمند فعالیت ندارند.

امیدالله زهیر، رئیس مخابرات ولایت هلمند به خبرگزاری هشدار گفته است که طالبان به مسئولان شبکه‌های مخابراتی دستور داده که فعالیت‌های‌شان را تا دستور دوباره این گروه در ولایت هلمند متوقف کنند.

network

این در حالی است که عطاءالله افغان، رئیس شورای ولایتی هلمند مسئولان شبکه‌های مخابراتی خصوصی را متهم می‌کند که به قوانین افغانستان اهمیت نمی‌دهند و بیشتر به خواست گروه طالبان و برای طالبان فعالیت دارند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخن‌گوی طالبان در جنوب افغانستان معرفی می‌کند، گفته است که در بخش‌هایی از ولایت هلمند عملیات جریان دارد و از شبکه‌های مخابراتی خصوصی به نفع دولت استفاده می‌شود.

نیروهای امنیتی از ابتدای سال جاری عملیات‌ گسترده‌ پاک‌سازی را در ولایت هلمند آغاز کرده‌اند و در بسیاری از شهرستان‌ها، ضربات شدیدی به گروه طالبان وارد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *