جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

برقراری آتش‌بس میان نظامیان افغانستان و پاکستان در دند پتان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

درگیری شدیدی که امروز دوشنبه(27 حمل) میان نظامیان افغانستان و پاکستان در شهرستان دند پتان ولایت پکتیا آغاز شده بود، با اعلام آتش‌بس از سوی دو طرف متوقف شده است.

درگیری امروز در شهرستان دند پتان ولایت پکتیا پس از آن آغاز شد که روز گذشته(یک‌شنبه، 26 حمل) نیروهای مرزی دو کشور در شهرستان جاجی میدان ولایت خوست درگیر شدند. نظامیان افغانستان ورود نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان و تلاش برای ایجاد یک پاسگاه جدید مرزی را عامل اصلی این درگیری‌ها می‌دانند.

توقف درگیری در شهرستان دند پتان ولایت پکتیا در نتیجه نشست مشترک دو طرف به دست آمده که پس از ظهر امروز برگزار شد.

Border soliders

در این نشست، مقام‎های امنیتی افغانستان به نظامیان پاکستانی هشدار دادند که اگر بار دیگر بر بخش‎های مرزی افغانستان حمله کنند، عواقب بدی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

دگرمن فریدون فیاض، رییس ارکان پولیس مرزی در حوزه جنوب شرق گفت: «هر تحرکی را که شما (نظامیان پاکستان) در سرحد اجرا می‌کنید، باید جانب مقابل در جریان باشد، اما متأسفانه این کار قطعا نشده است».

نظامیان پاکستانی نیز نبرد را راه حل ندانسته و بر برقراری آتش‌بس تأکید کردند.

پریکتیر اختر، یک نظامی پاکستان در این‌باره گفت: «اکنون که شما اعتراض دارید نظامیان پاکستان از مرز عبور کرده‌اند، این می‌شد از راه گفت‌وگو حل شود».

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در درگیری میان نظامیان افغانستان و پاکستان در شهرستان جاجی میدان ولایت خوست، 14 نظامی پاکستانی کشته، ۱۷ تن از مرزبانان این کشور زخم برداشته و یک نفر از آن‌ها به اسارت نیروهای امنیتی افغانستان درآمده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان