جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

بیش از ۵۰ هزار خانواده در 1500 روستا در بامیان در معرض خشکسالی قرار دارند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

والی بامیان می‌گوید که خشکسالی بیش از 1500 روستا و 50 هزار خانواده بامیانی را متأثر ساخته و این اداره هیچ امکاناتی برای کمک به این خانواده‌ها در اختیار ندارد.

محمد طاهر زهیر که امروز یک‌شنبه(26 حمل) در یک نشست خبری با رییس زراعت و اعضای شورای ولایتی بامیان سخن می‌گفت، از نهادهای ملی، بین‌المللی و موسسات همکار در ولایت بامیان خواست تا در راستای برطرف شدن مشکلات خشکسالی، اداره محلی بامیان و مردم این ولایت را کمک نمایند.

بر اساس گزارش‌ها، شهرستان‌های سیغان، یکاولنگ و ورس ولایت بامیان نسبت به سایل مناطق این ولایت، بیشتر از خشکسالی متأثر شده‌اند.

farmers

به گفته ولسوال سیغان، بیش از ۹۰ درصد باشنده‌های این شهرستان با مشکلات کم‌آبی مواجه بوده و بیشتر کشاورزان این ولسوالی زمین‌های زراعتی‌شان را کشت نکرده‌اند.

وی افزود که مردم این شهرستان نه تنها با مشکلات کم‌آبی در زراعت، بلکه با نبود آب آشامیدنی نیز مواجه‌اند.

مقام‌های محلی بامیان هشدار می‌دهند که در صورت تداوم خشکسالی و عدم رسیدگی به این مشکلات، احتمال کوچ دسته ‌جمعی مردم و نیز افزایش سطح فقر در این ولایت وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان