جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

برگزاری نشست مقدماتی تاشکند در مورد صلح افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی که رییس‌جمهور افغانستان بعد از ظهر امروز(دوشنبه 6 حمل) کابل را به مقصد تاشکند ترک کرد، نشست مقدماتی تاشکند برگزار شد.

قرار است نشست رسمی تاشکند در مورد افغانستان فردا(سه‌شنبه) با سخنرانی رییس‌جمهور افغانستان و ازبکستان آغاز شود.

در این نشست نمایندگان ۲۳ کشور جهان که ریاست جمهوری می گوید در سطح وزرای خارجۀ این کشورها خواهد بود، شرک کرده‌اند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که در نشست تاشکند، صلح و ثبات در افغانستان از بحث‌های بنیادی است و جهانیان بار یگر از تلاش‌های کابل برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان پشتیبانی می‌کنند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند و کمک کشور‌های آسیای میانه را در این روند، بسیار مهم می‌داند.

Tashkent and Afghanistan

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان نیز امروز در نشست شورای وزیران، نشست تاشکند را برای افغانستان با اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که این نشست به صلح افغانستان کمک کند.

ریاست جمهوری افغانستان یکی از هدف‌های مهم این نشست را شکل‌گیری یک اراده جمعی در میان کشورهای منطقه و جهان، در برابر تهدیدهای هراس‌افگنانه و اهمیت تأمین صلح در افغانستان می‌خواند.

به گفته شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رییس‌جمهور، اشرف غنی در حاشیه نشست تاشکند، دیدارهایی جداگانه با رییس‌جمهور ازبکستان، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه روسیه، معاون وزارت خارجه امریکا و نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان