جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حمایت حزب جمعیت اسلامی از توافق اخیر عطامحمد نور و ریاست جمهوری افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرانجام پس از چند روز سکوت شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان در مورد توافق اخیر عطامحمد نور و ریاست جمهوری افغانستان، این حزب با انتشار بیانیه ای، از آقای نور و والی جدید بلخ حمایت کرده، اما تاکید نموده که در همگامی با سایر احزاب سیاسی، خواست های دیگر سیاسی خود را که به نوعی در توافق والی پیشین بله نادیده گرفته شده، دنبال خواهد کرد.

در یک بیانیه جمعیت اسلامی افغانستان در پیوند به ولایت بلخ آمده است که “با توجه به این که جمعیت اسلامی افغانستان پیوسته بر حل قضیه بلخ از مجرای مفاهمه و گفتگو تأکید داشته است، شورای رهبری این حزب پس از تفاهم اخیر نمایندگان ارگ و استاد عطا محمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در بلخ، طی نشست مؤرخ ٢٤ حوت ١٣٩٦ خویش فیصله کرد که برای جمعیت اسلامی افغانستان امنیت مردم بلخ و حفظ دست آوردهای هفده سال اخیر در آن ولایت، از اولویت برخوردار است و بدین منظور، پیرامون حل قضیه ولایت بلخ به استاد عطا محمد نور تفویض صلاحیت گردید”.

اما جمعیت اسلامی افغانستان در این بیانیه خود تصریح کرده که “سایر مطالبات مهمی را که شامل مذاکرات این حزب و حکومت بود، اما تا اکنون به بهانه های مختلف از سوی ارگ پذیرفته نشده اند، به عنوان خواست های اصلی این حزب و نیاز های ملی در هماهنگی با سایر احزاب و جریان های همسو، پیگیری می کند”.

jamit party

شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان از ایستادگی عطا محمد نور طی این مدت و حمایت گسترده مردم از خواسته های ملی این حزب تقدیر نموده و برای محمد اسحق رهگذر والی جدید ولایت بلخ و از شخصیت های جمعیت اسلامی افغانستان، آرزوی موفقیت کرده است.

این در حالی است که پیش از این به نظر می رسید اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان از توافق اخیر عطامحمد نور و ریاست جمهوری افغانستان ناراضی هستند.

حفیظ منصور، یک عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی در مورد توافق عطامحمد نور با رئیس جمهور گفته است: عطا محمد نور یک بار  عبدالله عبدالله را “دور زده” است و این بار جمعیت اسلامی را.

به باور منصور، “جمعیت یک حزب بدون آرمان نیست، یک فرد خودش رفته تعامل کرده، ما تجربه آن را در گذشته داشتیم، احمدضیا مسعود یک بار به تنهایی رفته بود، دیدیم که دست خالی برگشت. حالا هم آقای عطا رفته، ولی مردم همرایش نرفته‌اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان