بی‌باوری اعضای مجلس سنای افغانستان به وعده‌های مقام‌های پاکستانی

توسطروایت زنده

اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

پس از سفر روز شنبه(26 حوت) مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل، مجلس سنای افغانستان می‌گوید که باوری به وعده‌های مقام‌های پاکستانی برای حل مشکلات دو کشور و تأمین صلح در افغانستان ندارند.

ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در سفر به کابل، با رییس‌جمهور، رییس اجراییه و هم‌چنین مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. آقای جنجوعه در این دیدارها از بسته‌ پیشنهادی صلح حکومت افغانستان با طالبان حمایت کرد.

در این سفر، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان از نخست‌وزیر پاکستان دعوت کرد که برای گفت‌وگوهای جدی دو دولت، به کابل سفر کند.

مشرانوجرگه2

اما سناتوران افغانستان که در نشست علنی امروز(یک‌شنبه 27 حوت) مجلس سنا سخن می‌گفتند، با بیان این‌که پاکستان بارها همکاری خود را با روند صلح افغانستان اعلام کرده، اما خلاف آن عمل کرده، تأکید کردند که حکومت افغانستان نباید بار دیگر فریب وعده‌های مقام‌های پاکستانی بخورد.

نثار حارث، یک عضو مجلس سنا گفت: «پس از افزایش فشار امریکا بر پاکستان، دید و بازدید مقام‌های پاکستانی از افغانستان نیز افزایش یافته؛ اما وعده‌های همکاری آنان هیچ نتیجه عملی نداشته و نخواهند داشت».

وی گفت که دولت افغانستان نباید از موضع قاطعی که در برابر پاکستان گرفته، عقب‌نشینی کند و مردم نیز از دولت حمایت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *