جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز سخت‌ترین دوره نخست‌وزیری آنگلا مرکل

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

پس از یک بن‌بست شش ماهه در نتیجه انتخابات اخیر پارلمانی در آلمان برای تشکیل دولت جدید این کشور، سرانجام پارلمان آلمان برای چهارمین دوره متوالی، آنگلا مرکل را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد.

انتخابات پارلمانی اخیر آلمان برنده قطعی نداشت و تشکیل دولت ائتلافی را به یک بحرانی سیاسی بدل کرد. این وضعیت سرانجام با توافق دو حزب دموکرات مسیحی به رهبری خانم مرکل و حزب سوسیال دمکرات برای تشکیل دولت ائتلافی به پایان رسید.

angela merkel

پس از این توافق، نمایندگان بوندستاگ؛ مجلس سفلای آلمان امروز چهارشنبه(23 حوت) با ۳۶۴ رأی موافق در برابر ۳۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع، به نخست‌وزیری آنگلا مرکل ۶۳ ساله رأی دادند و  خانم مرکل نیز در سخنانی در پارلمان، رسما نخست‌وزیری را پذیرفت.

او پیش از ادای سوگند در پارلمان، از سوی فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان رسما به این سمت منصوب شد.

به گفته ناظران، خانم مرکل با یکی از سخت‌ترین دوره‌های نخست‌وزیری خود روبرو است و احتمالا آخرین دوره او خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان