جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تازه ترین یافته های بانک جهانی؛ مهاجرت افغانستان را پس از سوریه در رده دوم جهانی قرار داد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بانک جهانی در گزارش تازه‌اش نگاشته است که افغانستان بیشترین آمار مهاجرت را پس از سوریه در سطح جهان دارد. ادامه جنگ در افغانستان، آسیب بزرگی بر روند اقتصادی و اجتماعی این کشور گذاشته و ادامه این وضعیت سبب فرار میلیون‌ها افغان به کشورهای خارجی شده است.

بر اساس آمار ارایه شده توسط این بانک، افغانستان با داشتن 2 میلیون و 500 هزار پناهجو، بعد از سوریه دومین کشوری است که بیشترین مهاجر را در سطح جهان دارد.

بانک جهانی در گزارش تازه‌اش گفته است که در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود 22 میلیون و 500 هزار مهاجر در کشورهای جهان ثبت‌شده‌اند که ۴۶ درصد آن از چهار کشور بوده‌اند.

با این‌وجود، سوریه با داشتن 5 میلیون و پنج‌صد هزار مهاجر در مقام اول، افغانستان با 2 میلیون و 500 هزار پناه‌جو در مقام دوم، سودان جنوبی و سومالیا هر کدام با داشتن یک میلیون و 400 هزار و یک میلیون پناه‌جو مقام‌های سوم و چهارم را در بیشترین میزان مهاجر دارد.

در بخشی از این گزارش آمده است که از ماه جنوری سال 2017 میلادی، حدود 5 هزار تن از پناه‌جویان در صربستان باقی ماندند که هیچ راهی برای رفتن به سمت جلو نداشتند. اکثر این افراد(62 درصد) از افغانستان، حدود 13 درصد از عراق، 12 درصد از ایران و حدود 5 درصد از سوریه آمده بودند، اما بسیاری از این افراد ثبت‌ نشده‌اند.

https://twitter.com/WorldBank/status/973501467557617664

نظر به این آمار، در سطح جهان ۶۵.۶ میلیون تن مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند. از این میان 22.5  میلیون آن به کشور‌های خارجی فرار کرده‌اند که بیشترشان پایین‌تر از ۱۸ سال سن داشته و ۵۱ درصد آن کودکان‌اند.

با این‌ حال، مقام‌های وزارت مهاجرین افغانستان گفته‌اند که آمار مهاجران افغان بیشتر از گزارش بانک جهانی است. این مقام‌ها تأکید کرده‌اند که در کل، شمار مهاجرانی که از افغانستان بیرون شده‌اند، به 5 میلیون و 500 تن می‌رسد.

میزان بالای بیجاشدگان داخلی

از سوی دیگر، ادامه جنگ در افغانستان در کنار میزان بالای مهاجرت در خارج از این کشور، سبب شده که میزان بیجاشدگان داخلی نیز به گونه‌ چشم‌گیری افزایش یابد. در حال حاضر حدود یک‌ونیم میلیون تن در داخل این کشور بیجا شده‌اند. جنگ و حوادث طبیعی این افراد را در شمال، جنوب و شرق افغانستان بیجا ساخته است.

بر اساس آمارهای وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر در داخل این کشور بیجا شده‌اند که در حدود ۵۰۰ هزار نفر آنان، نیازمند کمک‌های زمستانی بوده‌اند.

در ماه عقرب سال جاری خورشیدی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که در جریان سال گذشته میلادی در حدود بیش از ۲۹۵ هزار نفر در داخل افغانستان، خانه‌های‌شان را به دلیل جنگ‌های مسلحانه ترک کرده‌اند.

UNHRC1
در ماه عقرب سال جاری خورشیدی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که در جریان سال گذشته میلادی در حدود بیش از ۲۹۵ هزار نفر در داخل افغانستان، خانه‌های‌شان را به دلیل جنگ‌های مسلحانه ترک کرده‌اند

این نهاد گفته بود که بیش از ۱۰۶ هزار نفر در شمال و شمال شرق افغانستان، حدود ۶۷ هزار نفر در جنوب و جنوب شرق، ۵۷ هزار نفر در ولایت‌های غربی، ۴۷ هزار در شرق و ۱۹ هزار نفر دیگر در ولایات مرکزی این کشور بیجا شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار سال ۱۳۹۶ خورشیدی که از سوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان نشر شده، در حال حاضر 5.6 میلیون افغان مهاجر و پناهنده‌اند. پاکستان و ایران دو کشوری‌اند که میزبان بیشترین مهاجر و پناهنده افغانستانی ‌اند.

هرچند هنوز جنگ در افغانستان پایان نیافته و انتظار تشدید جنگ در سال جاری میلادی می‌رود، با آن‌هم از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون بیش از ۷ میلیون افغان از کشورهای مختلف دوباره به افغانستان برگشته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان