کشته شدن 133 طالب در ولایات فراه، هلمند، ارزگان، نیمروز، قندهار و غزنی

توسطروایت زنده

اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

به دنبال حملات طالبان بر ولسوالی انار دره ولایت فراه، وزارت دفاع از کشته شدن 52 مخالف مسلح در عملیات‌های نیروهای امنیتی و حملات هوایی در این ولسوالی و هم‌چنین ولسوالی بالابلوک ولایت فراه خبر می‌دهد.

در یک بیانیه وزارت دفاع آمده است که این عملیات‌ها و حملات هوایی در 24 ساعت گذشته در ولسوالی‌های اناره دره و بالابلوک ولایت فراه صورت گرفته که در نتیجه آن، 52 تروریست کشته، 25 تن دیگرشان زخمی و یک موتر آن‌ها نابود شده است.

صدها طالب بامداد روز گذشته با حمله بر مرکز ولسوالی انار دره ولایت فراه، آن را به تصرف خود درآوردند و تلفاتی بر نیروهای امنیتی وارد کردند. در این حمله، فرمانده پلیس انار دره نیز جان باخت. اما پس از اعزام نیروهای تازه امنیتی، پس از چند ساعت دوباره کنترل مرکز ولسوالی انار دره به دست نیروهای امنیتی افتاد.

ولایت فراه از چند ماه به این‌سو گواه افزایش حملات طالبان و درگیری‌ها بوده که با تغییر رهبری و فرماندهی پلیس این ولایت، تاکنون برطرف نشده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع می‌گوید که در نتیجه حملات هوایی و عملیات پاک‌سازی نیروهای اردوی ملی در ولسوالی‌های نادعلی، مارجه و کجکی ولایت هلمند 25 طالب کشته، 7 تن زخمی و 2 موتر، 3 موترسایکل و 5 موضع دشمن از بین برده شده است.

در حملات هوایی و عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های خاص ارزگان و چوره ولایت ارزگان نیز 18 طالب کشته، 7 تن‌شان زخمی و 3 قرارگاه و انبار سلاح و مهمات‌ آن‌ها نابود شده است.

هم‌چنین به گفته وزارت دفاع، در نتیجه عملیات نیروهای اردوی ملی در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، 8 طالب کشته، 30 تن زخمی و 1 موتر دشمن از بین برده شده است.

در حملات هوایی بر مواضع مخالفین مسلح در ولسوالی‌های شاه‌ولی‌ کوت و پنجوایی ولایت قندهار نیز 11 مخالف مسلح کشته و 20 تن دیگرشان زخمی شده است.

در حملات هوایی در ولسوالی واغظ ولایت غزنی نیز 19 مخالف مسلح به شمول 4 تن از فرماندهان محلی طالبان به نام‌های امین، رحمت‌الله، مبارز نظیر و ملا ادریس کشته و 5 تن زخمی گردیده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *