جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وزارت زراعت: برای افزایش درآمد کشاورزان، 12 سردخانه ولایتی ساخته می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت، مالداری و آبیاری افغانستان اعلام کرده که برای نگهداشت میوه و سبزیجات و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران، 12 باب سردخانه‌ی جدید ولایتی می سازد که هر کدام آن ظرفیت نگهداری 500 تُن محصولات زراعتی را خواهند داشت.

اکبر رستمی، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری در کابل گفته که این سردخانه ها در سال مالی 1397 برای تقویت بخش باغداری، جلوگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات در ولایت های غزنی، پروان، کاپیسا، تخار، فراه، نیمروز، میدان وردک، لوگر، فاریاب و پکتیا ساخته خواهد شد.

آقای رستمی گفته که این ولایت ها به دلیل داشتن برق و حاصلات بیشتر میوه و سبزی انتخاب شده و قرارداد ساخت این سردخانه ها به اعلان رفته است.

این در حالی است که در سال 1392، وزارت زراعت کار ساخت 8 سردخانه تجارتی به ظرفیت هرکدام 5 هزار تُن را در ولایت های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و قندز آغاز کرد اما با گذشت پنج سال کارشکنی و کم‌کاری شرکت های قرارداد کننده باعث شد که قرار ساخت آنها فسخ شود.

https://twitter.com/GMICafghanistan/status/960059422058975232

با آغاز کار هشت سردخانه‌ی تجارتی و ۱۲ سردخانه‌ی ولایتی به ارزش ۶۵ میلیون دالر، قرار است تا یک سال دیگر مجموعاً ۲۰ سردخانه تجارتی و ولایتی در کشور به بهره‌برداری سپرده شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان