جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

غنی خطاب به افغان‌ها: باید در جنگ و صلح پیروز شویم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ ریاست جمهوری این کشور خطاب به مردم کشورش سخنرانی کرد و گفت که در حال حاضر افغان‌ها با شرایط سختی مواجه‌اند و همه بر گلیم غم نشسته‌اند.

او که پس از افزایش حملات خون‌بار در شهرهای افغانستان صحبت می‌کرد گفت که اکنون وقت اراده، اقدامات منسجم، وحدت و همدلی مردم فرارسیده و صف حق و باطل از همدیگر معلوم شده است. او گفت که موضع حکومت افغانستان برحق است و ایستادن در برابر دشمان افغان‌ها، وظیفه هر مسلمان و هر افغان است.

آقای غنی گفت که «نظر به گرفتاری‌هایی که صورت گرفته ریشه این رویدادها معلوم است و طالبان نیز مسئولیت گرفته‌اند.»

رییس جمهور افغانستان درحالی خطاب به مردم کشورش امروز سخنرانی کرد که چندین رویداد مرگبار تروریستی در کابل و چند شهر بزرگ افغانستان دست‌کم جان 140 تن را گرفته و صدها تن دیگر را زخمی کرده است. طالبان و داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند.

افغانستان اما مدعی است که پاکستان و اداره استخبارات آن یعنی آی‌اس‌آی پشت ناامنی‌ها در این کشور قرار دارد و از گروه‌هایی چون طالبان و شبکه حقانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. در پی این ادعاها اخیراً روابط دو کشور تیره شده است و به تازگی هیأتی از افغانستان به پاکستان رفته و به گفته‌ی مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان، شواهد و اسناد موثقی در مورد فعالیت طالبان در خاک پاکستان را به رهبران آن کشور سپرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان