سفیر امریکا در کابل: تنش ها میان غنی و نور به‌زودی حل شود

همزمان با یک ماهگی تنش میان ارگ ریاست جمهوری افغانستان و عطا محمد نور والی پیشین ولایت بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، سفارت امریکا در کابل خواهان حل فوری این تنش ها شده است.

جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا برای افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که تنش میان ارگ ریاست جمهوری و آقای نور باید از راه‌های سیاسی و قانونی به زودترین فرصت ممکن حل شود و در گفت‌وگوها میان دو طرف منافع ملی افغانستان در نظر گرفته شود.

یک ماه پیش در چنین روزی محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان استعفای عطا محمد نور، والی پیشین بلخ را امضا کرد. اما آقای نور اعلام کرد که او والی نیست که به فرمان آقای غنی تعیین یا برکنار شود. او گفته است تا زمانی که مذاکرات میان جمعیت اسلامی افغانستان و ارگ به نتیجه نرسد، والی بلخ است و هیچ چیزی جز توافق نمی‌تواند او را از این مقام برکنار کند.

در پی بالا گرفتن تنش میان دو طرف دو روز پیش مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا نیز در یک تماس تلفنی از رییس جمهور غنی خواست تا مسأله بلخ را از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز حل سازد.

عطا محمد نور در یک ماه گذشته روزانه به دفتر ولایت بلخ رفته و به کار خود ادامه داده است. او اجازه نداده تا انجنیر محمد داوود، والی گماشته شده از سوی رییس جمهور غنی به بلخ برای اشغال وظیفه برود و به کارش آغاز کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *