پرداخت قسط یک میلیارد افغانیگی؛ بدهکاری ادارات دولتی در دو قسط دیگر به برشنا پایان می یابد

مقام‌های شرکت برشنا می‌گویند که این شرکت توانسته بر اساس حکم ریاست جمهوری افغانستان، مطالبات خود را از ادارات دولتی مقروض دریافت کند.

آنان تاکید می‌کنند که مجموع بدهکاری ادارات دولتی از این شرکت حدود ۴ میلیارد افغانی بود اما اکنون در قسط اول حدود ۱٫۱۴ میلیارد افغانی  این مبالغ از طریق وزارت مالیه‌ی افغانستان پرداخت شده و در دو قسط دیگر قرار است مجموع بدهی ادارات دولتی را بپردازد.

محب‌الرحمان مومند، رییس بخش کابل شرکت برشنا به خبرنامه گفت: «شرکت برشنا بالاثر حکم مقام محترم ریاست جمهوری، اقدام به تشکیل کمیته صاحب صلاحیت دولتی متشکل از ادارات مسئول نموده و این کمیته طرز العمل خود را در قالب اصول جمع آوری طلبات تکمیل و آماده منظوری می باشد.»

aman

دستگاه بزرگ برق حرارتی  

مقام‌های شرکت برشنا اعلام کرده‌اند که یک دستگاه تولید برق حرارتی با ظرفیت ۲۰۰ میگاوات برق در یک روز را در منطقه‌ی تره‌خیل کابل فعال کرده اند.

این مقام‌ها تاکید دارند که این بزرگترین دستگاه تولید برق حرارتی در کابل است که به کمک ۳۴۰ میلیون دالری اداره‌ی توسعه‌ای‌ ایالات متحده امریکا ساخته شده است.

محب‌الرحمان مومند، مسوول بخش کابل شرکت برشنا به خبرنامه گفت که این دستگاه، در شش‌ ساعت حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میگاوات برق تولید می‌کند. او تاکید دارد که این دستگاه در مدت شش ساعت در حدود۶۰هزار لیتر نفت مصرف دارد که مصرف هر کیلوات برق برای این شرکت ۴۰ افغانی تمام می‌شود.

با این وجود مقام‌های شرکت برشنا تاکید می‌کنند با فعال شدن این دستگاه میزان قطع برق به حداقل ممکن می‌رسد. مقام‌ها در شرکت برق برشنا در کابل تصریح می‌کنند که در حال حاضر در کابل دو دستگاه حرارتی با ظرفیت بالایی فعال است که بتوانند قطع برق کابل را در فصل زمستان کاهش دهند.

brishna2
مقام‌های شرکت برشنا اعلام کرده‌اند که یک دستگاه تولید برق حرارتی با ظرفیت ۲۰۰ میگاوات برق در یک روز را در منطقه‌ی تره‌خیل کابل فعال کرده اند

از سوی هم مقام‌های این شرکت در کابل تاکید می‌کنند که آنان برنامه ترمیم لین‌های انتقال برق‌ را در شهر کابل روی دست گرفته‌اند که این برنامه نیز می‌تواند در کاهش قطع برق و «اتصال و شارتی» برق‌ها تاثیر خوبی داشته باشد.
آقای مومند گفت: « مدیریت عمومی توسعه شبکه کابل برشنا توانست با اقدامات موثر؛ کیبل المونیمی ۲۰ کی وی (۲۰kv) ترانسفارمر پاور ۸۲ سب استیشن چمتله را که عارضه‌دار شده بود به کیبل مسی جدید تعویض و باعث بهبود شبکه برق در سب استیشن متذکره گردد. به همین سان این برنامه ما در شهر کابل ادامه دارد.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *