جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خليلي خواستار اعلان «جهاد صلح» از سوي روحانيون افغان شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید شرایط داخلی و خارجی برای برقراری صلح در افغانستان فراهم شده و اگر علمای دینی افغانستان از صلح به‌صورت جدی حمایت کنند، کسی نمی‌تواند تلاش‌های رسیدن به صلح را تخریب کند.

آقای خلیلی که امروز در نشست مشورتی شورای عالی صلح با علمای دینی در کابل صحبت می‌کرد گفت که صلح تنها راه بیرون رفت از جنگ است و شورای عالی صلح خواهان صلحی است که در آن خیر دو طرف تضمین شده باشد.

در نشست مشورتی امروز شورای عالی صلح افغانستان با علمای دینی در حدود 700 عالم دین از سراسر افغانستان به کابل آمده‌اند تا در باره صلح و برقراری آن در این کشور بحث کنند.

https://twitter.com/AfghanistanHPC/status/945160646420819973

رییس شورای عالی صلح همچنان در مورد فعالیت‌های پنج ماه اخیر این شورا معلومات داد و گفت که در ساختار شورای عالی صلح بازنگری صورت گرفته و اکنون ظرفیتی ایجاد شده که این شورا می‌تواند مسئولیت خود را به خوبی به پیش ببرد.

او افزود که نشست مشورتی با علمای دینی یکی از نشست‌های تاریخی است و شورای عالی صلح از علمای سراسر جهان توقع دارد تا از صلح افغانستان حمایت کنند.

آقای خلیلی از علمای دینی خواست که تلاش‌های صلح را «جهاد صلح» اعلان کنند زیرا تا «ما خود اقدام نکنیم صلح را کسی برای ما آورده نمی‌تواند و اکنون زمان آن رسیده تا برای رهایی مردم خود از وضعیت اسفناک جنگی تلاش کنیم.»

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/945171565473423362

او گفت که تلاش‌های شورای عالی صلح برای مذاکره مستقیم با مخالفان مسلح دولت افغانستان جریان دارد و انتظار او این است که علمای دینی افغانستان اجازه ندهند تا مردم این کشور در لحظه «سرنوشت‌ساز» از رسیدن به رویای تاریخی شان که برقراری صلح است، باز بمانند.

به گفته‌ی او علمای دینی در افغانستان توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای همکاری با شورای عالی صلح دارند و اکنون زمان آن رسیده تا این علمای دینی ثابت کنند که قادر به نجات مردم خود از بلای جنگ اند.

رییس شورای عالی صلح افغانستان در رأس یک هیأت چندی پیش به اندونیزیا سفر کرده و در آن‌جا با عالمان بزرگ دینی و مقام‌های آن کشور دیدار کرده بود. در آن زمان علمای اندونیزیا اعلام کرده بودند که از روند صلح افغانستان حمایت نموده و برای بسیج علمای سراسر جهان اسلام تلاش می‌کنند.

آقای خلیلی در نشست امروز گفت: «رهبران دو سازمان اسلامی اندونیزیا و علمای این کشور از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت کردند. شورای عالی صلح از علمای سایر کشورها نیز توقع دارد که از ما در این راستا حمایت نمایند.»

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/945172932162187265

شورای عالی صلح درحالی از عالمان دینی افغانستان خواهان اعلام «جهاد صلح» می‌شود که در حال حاضر نظامیان افغان در چندین جبهه‌ی جنگ در مقابل بیش از 20 گروه تروریستی می‌جنگند. افزون بر این قصه صلح افغانستان با مخالفان مسلح دولت این کشور همواره در فصل زمستان گرم‌تر می‌شود و افغانستان بر خواسته‌ی همیشگی خود تاکید می‌کند: صلح با مخالفان مسلح. اما پاسخی که تاکنون دریافت کرده همواره جنگ و کشتار بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان