جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

توسعه فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی؛ از ساخت هوتل پنج ستاره تا ایجاد ترمینال بزرگ جدید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان می‌گویند که این اداره یک هوتل پنج ستاره و ترمینال بزرگ در فرودگاه حامد کرزی می‌سازند.

این مقام‌ها تاکید می‌کنند که این برنامه‌ی توسعه‌ای، شامل 6 پروژه‌ می‌شود که با مشارکت بخش خصوصی در سال جدید خورشیدی آغاز به کار می‌کند.

به گفته‌ی مسوولان اداره مستقل هوانوردی برای اجرای این پروژه، حدود 700 میلیون دالر سرمایه نیاز است که این اداره در تلاش است در بخش سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها، توجه سکتور خصوصی را جلب کند.

قاسم رحیمی، سخنگوی اداره مستقل هوانوردی ملکی به خبرنامه گفت که آنان در تلاش است که با ساخت ترمینال جدید در فرودگاه حامد کرزی، ظرفیت این میدان را افزایش دهند.

آقای رحیمی گفت: «این پروژه ها، مشمول شش پروژه‌ی توسعه‌ای فرودگاه کابل استند که در چارچوب برنامه مشارکت عامه و خصوصی در سال آینده کار آن آغاز می‌شود.»

فرودگاه حامد کرزی، از جمله فرودگاه های بین المللی و پر ازدحام افغانستان می‌باشد که در سال ۱۳۵۷ ساخته شده است. طول خط پرواز این فرودگاه ۳۵۰۰ متر و عرض آن ۶۰ متر می باشد.

قاسم رحیمی، سخنگوی اداره مستقل هوانوردی ملکی
قاسم رحیمی، سخنگوی اداره مستقل هوانوردی ملکی

افغانستان در سال ۲۰۰۵ میلادی پیشنهاد کمک ۳۵ میلیون دلاری جاپان برای بازسازی فرودگاه حامد کرزی را پذیرفت. بر اساس توافق دو طرف، جاپان ترمینال جدیدی با استانداردهای بین‌المللی را برای پروازهای خارجی این فرودگاه ساخت. پس از راه‌اندازی ترمینال جدید، از ترمینال کنونی برای استفاده از پروازهای داخلی استفاده می‌شود.

پروژه ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شد که در سال  ۲۰۰۸ میلادی از آن بهره برداری گردید. هزینه بازسازی و توسعه فرودگاه کابل از کمک‌های مالی جاپان برای بازسازی افغانستان تأمین شده‌است.

افزایش پروازها

مسوولان اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی در یک نشست خبری در کابل گفت که درآمدهای این اداره نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است.

محمودشاه حبیبی، رییس اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی می‌گوید که عواید این اداره در سال جاری بیشتر به‌دلیل افزایش پروازها افزایش یافته است.

airport2
به گفته‌ی مسوولان اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی درآمدهای این اداره نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش پروازها تا حدود 34 درصد افزایش یافته است

به گفته‌ی آقای حبیبی، درآمدهای اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی در سال 1396 به 5 میلیارد و 835 میلیون افغانی رسیده و این رقم تا پایان سال مالی به 6 میلیارد افغانی خواهد رسید. پیش از این به گفته‌ی مقام‌های این اداره، عواید اداره مستقل هوانوردی ملکی در سال گذشته خورشیدی به بیش از 4 میلیارد افغانی می‌رسید.

رییس اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی تاکید دارد که در سال جاری خورشیدی مسوولیت 22 فرودگاه افغانستان نیز از نیروهای خارجی به حکومت افغانستان سپرده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان