جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

جنگ بی‌پایان و آوارگان بی‌پناه؛ بیش از 3 میلیون افغان نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در سال 2018

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید در سال آینده میلادی 3 میلیون و 300 هزار نفر در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند. به گفته‌ی این دفتر، حداقل 560 هزار افغان که از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند، نسبت به هر زمان دیگر به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

گفته شده که 430 میلیون دالر امریکایی برای کمک‌رسانی به این افراد در سال 2018 نیاز است.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد گفته که افغانستان همچنان با چالش‌های بزرگ بشر دوستانه اجتماعی و سیاسی مواجه است. این درحالی است که در سال 2017 میلادی حدود 360 هزار افغان از خانه‌های‌شان آواره شده‌اند.

به گفته‌ی سازمان ملل در سال جاری میلادی رقم تلفات غیرنظامیان به بالاترین حد خود یعنی 8 هزار و 19 کشته رسیده که دو سوم آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این تشدید منازعات مسلحانه باعث زخمی شدن تعداد زیادی از طرف‌های درگیر جنگ شده است.

گزارش ویژه دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل که به تازگی منتشر شده، همچنان گفته که نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری در کنار حملات عمدی بر غیرنظامیان، از جمله کارگران مکاتب و تاسیسات پزشکی ادامه دارد.

در ماه گذشته نیز این دفتر گفته بود که از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون بیش از 295 هزار افغان به دلیل جنگ‌های مسلحانه در افغانستان از محل زندگی‌شان بیجا شده‌اند. از این میان 106 هزار نفر در ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی این کشور بیجا شده‌اند.

kabul-blast11
به گفته‌ی سازمان ملل، دو سوم از تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی را زنان و کودکان افغان تشکیل می‌دهند

در گزارش ویژه دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد آمده است که از 34.5 میلیون نفر جمعیت افغانستان، 3.3 میلیون تن در سال 2018 میلادی نیازمند کمک‌های بشردوستانه‌اند که 2.4 میلیون نفر آن متأثر از جنگ می‌باشند.

از 360 هزار بیجاشده در اثر جنگ در سال 2017 میلادی در افغانستان، 81 درصد آنان مصونیت غذایی نداشته، 26 درصد دیگر آنان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و 24 درصد دیگر در خانواده‌های پر جمعیت زندگی کرده‌اند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد گفته که پس از چهار دهه جنگ در افغانستان، مشکلات بزرگ اقتصادی و توسعه‌ای در این کشور باقی است. در حدود 39 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر به سر می‌برند و در حدود 10 میلیون افغان به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند و یا دسترسی شان محدود است.

در حال حاضر 3.5 میلیون کودک افغان از رفتن به مکتب محروم‌اند و مرگ و میر کودکان در بالاترین حد خود در بین کشورهای جهان قرار دارد. همچنان گفته شده که افغانستان یکی از کشورهایی است که تاکنون در آن بیماری پولیو یا فلج اطفال محو نشده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، 1.9 میلیون افغان با فقر جدی روبرو هستند که پیدا کردن غذای روزمره برای آنان دشوار است.

اهالی فاریاب
بر اساس گزارش سازمان ملل، 1.9 میلیون افغان با فقر جدی روبرو هستند

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در حالی از روبرو بودن این افراد با فقر در سال آینده میلادی یاد می‌کند که در اوایل ماه عقرب سال جاری گفته بود  بیش از 70 هزار خانواده در ولایت غور در غرب افغانستان با تهدید قطحی و نبود مواد غذایی روبرو هستند.

تعلیم

در این گزارش سازمان ملل آمده است که 351 هزار کودک افغان به دلیل جنگ و آوارگی و یا هم بازگشت به افغانستان از مکتب رفتن بازمانده‌اند. این رقم 10 درصد از 3.5 میلیون کودک افغان‌اند که از رفتن به مکتب محروم مانده‌اند.

مصونیت غذایی

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفته است که در سال 2018 میلادی در حدود 1.9 میلیون افغان نیاز به کمک‌های غذایی خواهند داشت که از این میان 1.65 میلیون نفر کمک دریافت خواهند کرد. این افراد متأثر از جنگ، حوادث طبیعی و مهاجران برگشته از خارج از افغانستان می‌باشند.

این گزارش درحالی منتشر شده است که پیش از این کمیته ویژه محو گرسنگی افغانستان نیز با انجام یک نظرسنجی در ۲۴ ولایت، چند روز پیش اعلام کرد که ۳۵ تا ۴۰ درصد از شهروندان افغانستان غذای کافی ندارند و با تهدید جدی گرسنگی مواجه هستند.

بهداشت

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارش تازه خود گفته که در سال 2018 میلادی در حدود 1.6 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بهداشتی نیاز خواهند داشت. هزینه کمک‌رسانی به این افراد در حدود 42 میلیون دالر امریکایی تخمین زده شده است.

displaced1
براساس گزارش تازه‌ی سازمان ملل، در سال 2018 میلادی در حدود 1.6 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بهداشتی نیاز خواهند داشت

به گفته‌ی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، شمال، شمال‌شرق و جنوب‌شرق افغانستان مناطقی هستند که در اولویت قرار دارند. ولایت‌هایی که ضرورت جدی به کمک‌های بهداشتی دارند عبارت‌اند از بلخ، بادغیس، هرات، قندز، قندهار، ننگرهار، ارزگان و زابل.

به گفته‌ی این دفتر، 150 هزار بازگشت‌کننده از ایران و پاکستان ضرورت فوری به کمک‌های اولیه بهداشتی خواهند داشت. از این میان 8 هزار آنان را زنان تشکیل می‌دهند. بر این اساس تنها 55 هزار مهاجر در ولایت‌های خوست و پکتیا کمک‌های بهداشتی اولیه دریافت خواهند کرد.

نگرانی از عدم دسترسی شمار زیادی از افغان‌ها به کمک‌های بشردوستانه درحالی برای سال آینده مطرح می‌شود که جنگ همچنان در افغانستان جریان دارد و بیش از بیست گروه تروریستی در حال نبرد با نظامیان افغان‌اند. از سوی دیگر در حدود 14 میلیون افغان در مناطق جنگ‌زده و یا شهرستان‌هایی زندگی می‌کنند که در آن درگیری شورشیان با نظامیان افغان جریان دارد و امنیت ندارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان