جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سرمایه‌گذاری بانک زیرساخت آسیا روی 10 پروژه توسعه‌ای در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مالیه‌ی افغانستان اعلام کرده که قرار است بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB)، روی ده پروژه توسعه‌ای در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

به گفته وزارت مالیه افغانستان در دیداری که اکلیل حکیمی، وزیر مالیه‌ی این کشور با جن ليچون، رییس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا داشته است، مقامات چینی علاقه‌ی خود را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان اعلام کرده‌اند.

این دیدار در حاشیه‌ی سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی افغانستان-چین در شهر بیجینگ پایتخت چین صورت گرفته است.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت مالیه‌ی افغانستان به نشر رسیده آمده است که «رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا برای سرمایه‌گذاری در افغانستان اظهار علاقه‌مندی نموده و قرار است که هیأت تخنیکی این بانک جهت مطالعات و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در ماه آينده، عازم كابل گردند.»

https://twitter.com/EklilHakimi/status/937493600157319168

در این اعلامیه آمده است که در دیدار مقامات افغانستان و چین روی پروژه‌های توسعه‌ای افغانستان از جمله راه‌آهن، تولید برق آبی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه‌ی میدان‌هایی هوایی به‌شمول میدان هوایی بین‌المللی حامد كرزى، تمویل مشترک پروژه‌های این بانک با بانک توسعه آسیایی (ADB)، بند برق كنر، برق نغلو از انرژی آفتابي، اتصال فایبر نوری از طریق دهليز واخان بدخشان، ساخت و ساز مسکن‌های رهایشی و مسایل دیگر صحبت شده است.

 بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیایی، سال گذشته‌ی میلادی با ۵۷ عضو به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و برنامه عمده آن تامین مالی برای طرح های زیربنایی در آسیاست. افغانستان اوایل سال جاری توانست عضویت این بانک را بدست آورد.

سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی افغانستان-چین

قرار است امروز دوشنبه سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و بازرگانی افغانستان و چین در شهر بیجینگ این کشور برگزار شود.

مقام‌های وزارت مالیه‌ی افغانستان می‌گویند که در این نشست مقام‌های چین و افغانستان برای گسترش روابط دو جانبه اقتصادی و تجاری گفت‌وگو می‌کنند.

به گفته‌ی این مقام‌ها یکی از محورهای اساسی این گفت‌وگوها، سرمایه‌گذاری بازرگانان چینی در بخش انرژی و آب، راه آهن و معادن در افغانستان خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان