جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نظرسنجی تازه؛ شورای عالی صلح نمی‌تواند نقش میانجی داشته باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقه‌ای افغانستان نتایج یک نظرسنجی‌ای را منتشر کرده که در آن گفته شده که شورای عالی صلح افغانستان نمی تواند نقش میانجی را در پروسه صلح این کشور بازی کند.

نتایج این نظر سنجی امروز در نشستی زیرنام بن بست صلح در کشور و راه بیرون رفت اعلان شده که در آن 76 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی بر نقش این شورا در پروسه صلح افغانستان باورمند نیستند.

در این نظر سنجی با دوهزار تن شامل استادان دانشگاه‌ها، کارشناسان و اعضای نهادهای فعال صلح در شش ولایت افغانستان مصاحبه شده است.

عبدالباقی امین، رییس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقه‌ای افغانستان گفته که 78 درصد پاسخ دهندگان باورمندند که برای پیشبرد مذاکرات صلح، به یک میانجی بی‌طرف ضرورت است.

90 درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند، گفته‌اند که تفاهم بین‌الافغانی ضرورت اساسی صلح در افغانستان است.

۸۵ درصد اشتراک کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که جنگ در افغانستان برنده ندارد و ۶۷ درصد نیز به این باور‌اند که اراده‌ی حقیقی برای صلح در حکومت افغانستان وجود ندارد.

war on power
براساس این نظر سنجی 73 در صد از اشتراک کنندگان گفته اند که جنگ در افغانستان نیابتی است

بر اساس این نظرسنجی، ۷۳ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که جنگ در افغانستان نیابتی است و ۶۵ درصد باور داشته‌اند که پاکستان نمی‌تواند برای تامین صلح در افغانستان کمک کند.

واکنش شورای عالی صلح

در همین حال، عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح افغانستان در واکنش به این نظرسنجی گفته است که این نظرسنجی را به عنوان یک نظر سنجی کامل نمی پذیرد و از دیدگاه او، این نظرسنجی کاستی دارد. به نظر آقای اوچقون برای آوردن صلح در افغانستان، مرجعی بهتر از شورای عالی صلح وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان