دفتر نی یا حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان از تشدید حملات بر رسانه‌های این کشور اظهار نگرانی کرده و گفته است که تامین امنیت دفاتر رسانه‌یی و خبرنگاران باید در اولویت قرار گیرد.

نی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله‌ی امروز بر ساختمان رادیو انعکاس در شهر جلال آباد به نگرانی های این دفتر افزوده است.

حمله در جلال آباد

پیش از ظهر امروز ساختمان رادیو انعکاس در شهر جلال آباد مورد حمله قرار گرفت. هرچند در این حمله به کارمندان این رسانه آسیب نرسیده اما گزارش ها می رساند که در این رویداد تروریستی شماری از ماموران پولیس و افراد غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

این بار اول نیست که رادیو انعکاس در شهر جلال آباد مورد حمله قرار می گیرد. پیش از این نیز ساختمان این رسانه هدف حمله قرار گرفته بود که در نتیجه‌ی آن آسیب های مالی به ساختمان آن وارد شده بود.

حمله در کابل

پیش از این دفتر تلویزیون شمشاد در کابل مورد حمله انتحاری قرار گرفته بود که در این حمله تروریستی یک محافظ این رسانه کشته و تعدادی دیگر از کارمندان آن زخمی شده بودند.

خواست نی

دفتر نی از حکومت وحدت ملی می‌خواهد تا هر آنچه در توان دارد برای حفاظت رسانه‌ها و خبرنگاران انجام دهد و بیشتر از این به تروریستان فرصت ندهد تا با استفاده از موقع به آزادی بیان آسیب برسانند.

مجیب خلوتگر پیشنهاد می کند که برای رفع نگرانی های امنیتی مجمع ویژه ساخته شود که در آن تمام رسانه ها در ولایات جابجا شوند و امنیت خود را جمعی تامین کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *