موافقت‌نامه 6 میلیاردی؛ کمک تازه آلمان برای توسعه افغانستان

حکومت افغانستان و بانک توسعه‌ای آلمان (KFW) امروز پنج‌شنبه موافقتنامه‌ای را به ارزش بیش از 6 میلیارد افغانی در کابل امضا کردند.

 مقام‌های حکومت افغانستان تاکید می‌کنند که آلمان حدود 6 میلیارد و 440 میلیون افغانی را به حکومت افغانستان کمک کرده که این پول به صندوق وجهی بازسازی افغانستان که از سوی بانک جهانی اداره می‌شود، انتقال خواهد یافت.

این مقام‌ها تاکید دارند که این موافقت‌نامه‌ها با سهم‌گیری در صندوق وجهی بازسازی افغانستان به حکومت این کشور کمک می‌کند که به سمت رفاه و پایداری برود.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه‌ی افغانستان حین امضای این موافقت‌نامه گفت: “حکومت افغانستان پشتیبانی آلمان را در کمک به افغانستان در راه اعمار یک دموکراسی باثبات در کشور ستایش می‌کند. این موافقت‌نامه‌های مالی افغانستان کمک می کند که به مرحله‌ی خودپایداری برسد.”

از سوی هم مقام‌های آلمانی به هم‌کاری دومدار با صندوق وجهی بازسازی افغانستان تاکید دارند و  می‌گویند که کشور شان تلاش دارد که فقر را از افغانستان بزداید و به این کشور کمک کند که به خودکفایی نزدیک شود.

این موافقت‌نامه امروز پنجشنبه میان مقام‌های حکومت افغانستان و مقام‌های آلمان در کابل به امضا رسید

اووی گیهلن، رییس اداره‌ی همکاری آلمان مقیم کابل گفت: “علاقه‌مندی واقعی همکاری آلمان کمک به مردم افغانستان در راه رفع فقر و تقویت خودکفایی شان است. ما به منظور رسیدن به این هدف‌ها به همکاری دوامدار با صندوق وجهی بازسازی افغانستان امیدوار هستیم.”

از زمان ایجاد صندوق وجهی بازسازی افغانستان در سال ۲۰۰۲ میلادی تا کنون، آلمان نزدیک به ۴۷ میلیارد افغانی به این صندوق کمک کرده است.

حکومت افغانستان از بودجه‌ی این صندوق برای طرح و اجرای پروژه‌ها در بخش‌های حکومت‌داری خوب، زراعت، توسعه روستاها ، زیربناها، انکشاف بشری و اجتماعی به‌کار خواهد گرفت.  مقام‌های حکومت این کشور تاکید دارند که تنها در سال گذشته بیش از 9 میلیون افغان از این‌گونه پروژه‌ها مستفید شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *