جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ناگفته‌هایی از زبان رحمت الله نبیل؛ 4 نکته‌ی تازه درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 از برنامه سیاه و سفید طلوع نیوز

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

برنامه‌ی سیاه و سفید طلوع نیوز که شب گذشته به صورت زنده در باره کمیسیون انتخابات افغانستان و انتخابات سال های 2018 و 19 اختصاص یافته بود، شاهد طرح ادعاهای تازه از سوی رییس پیشین امنیت ملی افغانستان بود. این ادعاها در باره انتخابات گذشته ریاست جمهوری تازه بوده و اما تا کنون واکنشی به آن نشان داده نشده است.

توافق پشت پرده

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در برنامه «سیاه و سفید» تلویزیون طلوع از توافق میان رییس جمهور پیشین افغانستان و یکی از نامزدهای که آقای نبیل از او نامی نبرد یاد آوری کرد و گفت که “حامد کرزی، رییس جمهوری سابق افغانستان با یکی از نامزدهای انتخابات 2014، در زمان ختم دوره انتخابات 2009 به بعضی توافقات رسیده بودند.”

برنامه کمپاینی

آقای نبیل در باره پروسه انتقال مسولیت های امنیتی که در آن زمان محمد اشرف غنی به پیش می برد توضیح داد و ادعا کرد که “زمانی که انتخابات ۲۰۰۹ به پایان رسید، با یکی از نامزدهای انتخاباتی توافق شد که شما رییس جمهوری بعدی باشید. بر اساس همین تعهدات بعضی پروسه‌های ملی برای او زمینه سازی شد به نام انتقال‌پروسه‌امنیتی. مطلق یک پروسه کمپاینی-تبلیغی بود. بدون هیچ تحلیلِ سیاسی-امنیتی آن پروسه شکل گرفت و نه بر اساس دست آوردهای پروسۀانتقال امنیتی بود، اگر می‌بود ما حالا محتاج آمدن دوباره نیروی بیرونی نبودیم.”

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان
رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان

دالرهای تقلبی

آقای نبیل هم‌چنان ادعا کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 میلادی، پول دالر تقلبی نیز وارد کمپاین‌های انتخاباتی شده، زمین‌های دولتی برای برخی ها پیش از پیش فروخته شده و هم‌چنان قراردادهایی نیز  قبل از قبل وعده داده شد.

آقای نبیل در این زمینه تاکید کرد که “…شما یک‌بار گزارش‌های تان را مرور کنید که کدام زمین و با چه نرخی توسط کدام شخص به کی داده شده است. از سوی هم ماشین‌های چاپ کارت در وزیر اکبرخان در خانه یکی از اشخاص بلندرتبه مانده شد. یکی از کسانی که حالا شخص بلندپایه در نظام کنونی است. دالرهای تقلبی وارد کمپاین‌ها شد و پول‌های استخبارات خارجی نیز در این انتخابات به مصرف رسید.”

اغماض حامد کرزی

رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در این برنامه گفت که همه‌ی این مواردهای تقلب به رییس جمهوری پیشین افغانستان، به مشاور امنیت ملی این کشور، به اعضای شورای امنیت ملی و رییس کمیسیون مستقل انتخابات گزارش داده شد. رحمت‌‎الله نبیل، رییس پشین امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که “ما منحیث صلاحیت وظیفوی باید این گزارش‌ها را می‌دادیم، اما حق مداخله را نداشتیم چون ما نه تصمیم گیر بودیم و نه اجازه داشتیم. من به عنوان رییس امنیت وقت، چون در هیچ یکی از این تیم ها نبودم، دَین ملی و دینی خود را ادا کردم.”

https://www.youtube.com/watch?v=dGDAXwInduk&feature=youtu.be

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان