حمله انتحاری در شمال کابل؛ اعضای حزب جمعیت اسلامی هدف گروه داعش بوده است

گروه داعش مسوولیت حمله انتحاری امروز در شهر کابل را برعهده گرفته و گفته است که هدف از این انفجار، اعضای حزب جمعیت اسلامی بوده است.

حمله انتحاری حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر امروز در مقابل دروازه هوتل قصر نوین در منطقه خیرخانه شهر کابل روی داد. حمله کننده انتحاری زمانی خود را انفجار داد که هواداران حزب جمعیت اسلامی از یک همایش که برای حمایت از کارکردهای عطا محمد نور والی بلخ برگزار شده بود، از این هوتل خارج می‌شدند.

رسانه‌ها آمار متفاوتی از تلفات حمله‌ی امروز منتشر کرده‌اند.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند که در این حمله دست کم 9 تن کشته شده و 9 تن دیگر زخمی شدند. نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رسانه‌ها گفته است که در این رویداد دست‌کم 7 پولیس و 2 غیر نظامی کشته و دست‌کم 7 پولیس و 2 غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

اما برخی رسانه‌های دیگر گزارش داده‌اند که دست‌کم 18 تن در این رویداد کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل نیز به رسانه‌ها گفته که حمله کننده‌ی انتحاری زمانی که از سوی نیروهای امنیتی در محل شناسایی شد، مواد انفجاری همراهش را منفجر کرد.

گروه داعش مسوولیت این رویداد را بر عهده گرفته و گفته است که هدف این حمله سران حزب جمعیت بوده است. پیش از آن گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای، دست داشتن در این حمله را رد کرده بود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان این حمله را تروریستی دانسته و گفته است که “هدف قراردادن گردهمایی‌های مدنی، مساجد، تکایا و اماکن عمومی در مغایرت با ارزش های اسلامی و انسانی قرار دارد.”

رییس‌جمهور غنی گفته است که حکومت افغانستان همواره از آزادی‌ها و تجمعات مدنی حمایت می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *