موسسه حمایت کودکان خواهان توقف خشونت‌ها در مکاتب افغانستان شده است

موسسه حمایت اطفال در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای خواستار ممنوعیت مجازات کودکان شده است. این موسسه از حکومت افغانستان خواسته است تا با کار مشترک با شرکای بین المللی خود، به این وضعیت پایان دهد.

مرگ دانش آموز در بلخ

موسسه حمایت اطفال در افغانستان در حالی خواستار ممنوعیت مجازات بدنی در مکاتب افغانستان شده است که گزارش شده یک دانش آموز در شمال افغانستان و در ولایت بلخ در اثر مجازات بدنی جانش را از دست داده است. بر اساس گزارش‌ها، آموزگار این دانش آموز نیز در قتل او دست داشته است.

حادثه تکان دهنده

اونو ون منن، رییس عمومی موسسه حمایت اطفال در افغانستان مرگ این دانش آموز را یک حادثه تکان دهنده و دردناک خوانده است. او گفته است که با وصف آن که خشونت فزیکی در قوانین نافذ افغانستان منع می باشد، ولی این یک قضیه جدید نیست، بل که در دیگر نقاط افغانستان نیز به یک امر معمول تبدیل شده است که باید توقف داده شود.

student
موسسه حمایت اطفال در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای خواستار ممنوعیت مجازات کودکان شده است

مکتب، مکان امن برای دانش آموز

آقای منن همچنان گفته است که خشونت در مکاتب قابل تحمل نیست. او از وزارت معارف افغانستان نیز خواسته که از مکتب به عنوان یک مکان امن برای دانش آموزان اطمینان بدهد و به کمک معلمین و والدین از خشونت های فزیکی در برابر دانش آموزان جلوگیری کند.

گزارش ماه اسد

در گزارش اخیر که در ماه اسد سال جاری از سوی موسسه حمایت اطفال منتشر شده نشان می دهد که اطفال هنوز هم با میزان وحشتناک خشونت، سوء استفاده و غفلت در افغانستان مواجه اند.

این گزارش که تحقیقی را در پنج ولایت افغانستان و در بین 1100 تن از اطفال، والدین و مراقبان اطفال انجام داده است، نشان می دهد که نگرش محلی هنوز هم نسبت به خشونت و رفتارهای مضر در برابر اطفال تغییر نکرده است. بر اساس یافته های این گزارش، از 10 طفل، 9 تن آنها یک نوعی از خشونت را تجربه کرده‌اند که از این میان 40 درصد اطفال لگد زده شده، 21 درصد خفه شده و 15 درصد از آنها به نوعی سوختانده شده‌اند.

با این حال از جمع 100 دانشجو، بیش از 40 تن آنها گفته اند که اطفال باید از نظر جسمی مجازات شوند تا بصورت درست درس و تعلیم را بیاموزند.

موسسه حمایت اطفال در افغانستان گفته است که اطفال افغانستان از آوان کودکی در معرض خشونت قرار می گیرند، که این نه تنها مانع رشد جسمی و راونی آنها می شود بلکه زمانی‌که بزرگ می‌شوند با دیگران خشونت می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “موسسه حمایت کودکان خواهان توقف خشونت‌ها در مکاتب افغانستان شده است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *