جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کمیسیون اصلاحات اداری 17 هزار بست خالی جدید را به رقابت گذاشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان، 17 هزار بست خالی را در 42 اداره مختلف دولتی در مرکز و ولایات این کشور اعلام کرد.

نادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری گفت که از میان این 17 هزار بست خالی، 9 هزار آن بست‌های 5 و 6 خدمات ملکی و 8 هزار دیگر آن بست‌های معلمی است.

او گفت که هر داوطلب حق درخواست برای یک بست را در ولایت خود دارد. به گفته او تیم‌های ولایتی کمیسیون در آغاز، روند جذب کارمندان جدید خدمات ملکی را از ولایات سردسیر آغاز می‌کنند.

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افزود که وزارت تحصیلات عالی افغانستان برای برگزاری امتحان 17 هزار بست خالی جدید همکار کمیسیون است و امتحان کانکور این بست‌ها به‌ صورت شفاف برگزار می‌شود. وی افزود که روند برگزاری امتحان این 17 هزار بست از سوی نهادهای مدنی نظارت می‌شوند.

https://twitter.com/GMICafghanistan/status/925978550192295936

جلوگیری از دخالت افراد

به گفته‌ی آقای نادری، تخصصی شدن اداره و بهبود خدمات ملکی افغانستان نیازمند یک دستگاه بی‌طرف خدمات ملکی است و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تلاش می‌کند با استفاده از سیستم‌های پیشرفته کامپیوتری، جلو نفوذ و مداخله در تقرر کارمندان خدمات ملکی را بگیرد.

او گفت که با اجرایی‌شدن روند اصلاحات، زمینه دخالت افراد در تقرر کارمندان خدمات ملکی از بین خواهد رفت.

حمایت از زنان

آقای نادری گفت که درحال حاضر 5 درصد کارمندان خدمات ملکی افغانستان را زنان تشکیل می‌دهند و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تلاش می‌کند تا این رقم را افزایش دهد.

به گفته او کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان در امتحان بست‌های مختلف، پنج نمره امتیازی را برای خانم‌ها در نظر گرفته است.

این کمیسیون درحالی 17 هزار بست خالی جدید را به رقابت گذاشته است که پیش از این نیز بست‌های تدارکات ملی و بست‌های اداره توزیع تذکره‌های الکترونیکی را به رقابت گذاشته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان